کد خبر: 331871
۰
۰
نسخه چاپی

اختصاص خط اعتباری ۲۰ هزار میلیارد ریالی بانک توسعه تعاون از جمله مهم‌ترین اقدامات حوزه تعاون بوده است

حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح هم‌زمان ۱۰۲ طرح تعاونی که به مناسبت دهه فجر و با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار گردید اظهار داشت: تأمین مالی تعاونی‌ها از طریق اختصاص خط اعتباری بیست هزار میلیارد ریالی از جمله مهم‌ترین تدابیر حوزه تعاون بوده است و بانک توسعه تعاون در کنار نهادهای توسعه‌ای بخش تعاون نقش مؤثری در دستیابی به سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد ملی دارند.

اختصاص خط اعتباری ۲۰ هزار میلیارد ریالی بانک توسعه تعاون از جمله مهم‌ترین اقدامات حوزه تعاون بوده است

به گزارش اقتصاد آينده نیوز ، وی افزود: ۹۷۵ تعاونی جدید با ۲۳ هزار عضو و قابلیت اشتغال ۲۰ هزار نفر در دولت سیزدهم شکل گرفته‌اند و ۲۱۴ طرح سرمایه‌گذاری تعاون شناسایی و معرفی شده‌اند.
محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور اظهار داشت: تعاون می‌تواند به‌عنوان حلقه اتصال بنگاه‌های تولیدی مطرح باشد و مشکلات و مسائلی که حتی منجر به تعطیلی تولید واحدها شده است، از طریق تشکل‌ها و کار جمعی در قالب تعاون، قابلیت رفع پیدا می‌کند.
وی افزود: سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در سطح کشور صورت پذیرفته است و برخی از طرح‌های کلان در میان‌مدت و بلندمدت به بازدهی و اشتغال می‌رسند و در کنار این پروژه‌های عظیم، با مکانیزم تعاون در مشارکت دادن آحاد جامعه در اقتصاد و اتخاذ رویکرد مردم محور و به‌کارگیری سرمایه‌های خرد نیز می‌توان نسبت به ایجاد رونق تولید و اشتغال در مناطق اقدام نمود.
معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: دولت آمادگی تدوین و ابلاغ مصوبات راهگشا برای تسهیل فعالیت تعاونی‌ها را دارد و چنانچه مسائل و مشکلات تعاونی‌ها به‌صورت دسته‌بندی ارائه گردد، برای رفع آن‌ها مصوبات مؤثری را ابلاغ خواهیم نمود.
مهدی مسکنی معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم گفت: ۱۰۲ طرح تعاونی با قابلیت اشتغال ۷۰۸۱ نفر با سرمایه‌گذاری ۲۷ هزار میلیارد ریالی در این رویداد ملی افتتاح می‌شوند.
وی افزود: باور مسئولین به تعاون و هدایت بخش مهمی از نقدینگی کشور به این بخش، می‌تواند موجب به‌کارگیری نیروی عظیم اقتصادی مردم و رونق بزرگ اقتصادی شود، که نقش بانک توسعه تعاون و نهادهای تخصصی بخش در این خصوص بسیار حائز اهمیت است.
در این رویداد که با حضور حجت اله مهدیان مدیرعامل، سید باقر فتاحی رئیس و محمدجعفر ایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون همراه بود، نمایشگاه توانمندی‌های بخش تعاون با هدف ارائه دستاوردهای بانک توسعه تعاون و تعاونگران نیز برگزار شد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید