کد خبر: 364635
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

به مناسبت هفته دولت نشست مطبوعاتی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارشد

نشست خبری غلامرضاآبکار به مناسبت هفته دولت و ارائه عملکرد فرهنگی و هنری در شهرستان قدس برگزار شد.

 به مناسبت هفته دولت نشست مطبوعاتی  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارشد

به گزارش اقتصادآینده نیوز /  در دومین روز هفته دولت غلامرضا آبکار  رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان قدس در جمع خبرنگاران واصحاب رسانه فعال باتشریح عملکرد درطول یکسال گذشته پرداخت.

رییس اداره فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی در این نشست با تقدیر از عملکرد خبرنگاران در انعکاس برنامه های متعدد هفته دولت، با اشاره به رویکردهای فرهنگی و هنری دولت سیزدهم  گفت: افتتاح اولین سالن سینما یکی از مهمترین همکاری های دولت با بخش خصوصی بود که در هفته دولت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی، افزود: طی سال گذشته  درحوزه فرهنگ عمومی ۱۰ نشست برگزارکرده ایم و به مباحث مرتبط در زمینه فرهنگ اجتماعی پرداخته ایم تا بهترین تصمیم گرفته شود

غلامرضا آبکار تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی در شهرستان قدس اقدامات خوبی را انجام داده است اما نمایان شدن آنها در جامعه نیازمند زمان است.

رییس اداره فرهنگ و‌ارشاد اسلامی در شهرستان قدس گفت: ۴۰ نویسنده کودک ونوجوان درحال فعالیت هستند که خود بسیار قابل توجه می باشد. و در فرهنگ معرفی نویسندگان کتاب نوجوان و جوانان در شورای فرهنگ عمومی جلسات و نشست های بسیاری برگزار کرده ایم و این تاثیر گذار بوده و شاهد تغییر مطلوب افراد در ﺗﺮﻭﯾﺞ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﮐﺘﺎﺏ ﺩﺭ ﺑﯿﻦ  ﻧﻮﺟﻮﺍﻧﺎﻥ و جوانان شده ایم.

0460e7aa-ebc0-454d-b069-def22a8db200

وی افزود: جدا سازی فرهنگ عمومی و شورای فرهنگ قرانی از تصمیمات مهم مجموعه است.

غلامرضا آبکار همچنین ادامه داد: منشور قرانی  در دستور شورای فرهنگ قرانی قرار دارد و دراین زمینه منشور عفاف و حجاب هم به جدیت در دستور کار است 

 رئیس اداره ارشاد خاطرنشان ساخت؛ در شهرستان چند انجمن داریم که بعنوان بازوان فرهنگی اداره وشهرستان محسوب  میشوند. بیش از۴ نمایشگاه مختلف را در ستاد نماز جمعه و ساختمان اداره برگزار کرده ایم. همچنین اجرای تعزیه،برگزاری میزخدمت،برگزاری کنسرت های موسیقی و شورای شعر وادب را در طول ایام برگزار کرده ایم.

و افزود: یکی از کارهای ماندگار  اداره  ارشاد شهرستان قدس راه اندازی خانه مطبوعات است که امیدواریم با حمایت های مورد نظر بتوانیم شهرستان را در تمام حوزه هابه نتایج معقول برسانیم. 

غلامرضا آبکار در پایان گفت: انجمن های شعر و داستان وتعزیه وخوشنویسی وسایر انجمنهای ما در شهرستان بازوان توسعه فرهنگی شهرستان هستند که در مناسبتهای مختلف ازجمله ایام بزرگداشت دفاع مقدس، دهه انقلاب، دهه کرامت برنامه های بسیاری  ازجمله اجرای سرود سلام سردار واجرای عهد نامه چله مهدویت که با محوریت زیبایی محیط آرایی در شهرستان انجام شد.