کد خبر: 364652
۱
PNAZAR
نسخه چاپی

نشست خبری محمدعلیجانی دهیار زرنان پایین با اصحاب رسانه

نشست خبری محمد علیجانی دهیار زرنان پایین با حضور مومیوند رئیس شورا و مشهدی عضو شورای اسلامی روستا و معدن نژاد دهیار زرنان بالا در سالن جلسات دهیاری زرنان پایین برگزار شد

نشست خبری محمدعلیجانی دهیار زرنان پایین  با اصحاب رسانه

به گزارش اقتصادآینده نیوز /، محمد علیجانی دهیار زرنان پایین با بیان اینکه دهیاری روستای زرنان پایین در سال ۹۳ افتتاح شد اظهار کرد، این دهیاری دارای گرید ۳ میباشد و طرح هادی این روستا در سال ۸۸ ابلاغ و سال ۹۸ به اتمام رسید.

نشست خبری محمدعلیجانی دهیار زرنان پایین  با اصحاب رسانه

وی افزود: روستا های زرنان بالا و پایین بافت قدیمی و روستایی خود را حفظ کرده است و جمعا دارای حدودا ۵۰۰ نفر جمعیت که ۲۲۱ نفر در  زرنان پایین و ۲۵۴ نفر در زرنان بالا ساکن هستند این روستا با قدمت ۱۷۰ سال دارای ۱۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی که محصولات این زمین ها جو، ذرت و گندم می باشد و ۱۲۰ هکتار باغات را شامل می شود که برداشت انواع میوه از جمله گوجه سبز ، زردآلو ، هلو ، شلیل و غیره را شامل می باشد.

 دهیار روستای زرنان پایین در ادامه گفت: یکی از مشکلات اساسی ساکنان روستای زرنان پایین آبگرفتگی معابر روستا بود که با جدول گذاری به طول ۱۴۰۰ متر توانستیم تا حدودی از ورود آبهای سطحی به داخل منازل جلوگیری کنیم که شامل اجرای ۵۰۰ متر جدول گذاری داخل کوچه رز ۴ و رز ۵ و ۹۰۰ متر خیابان اصلی روستا از رز ۳ تا انتهای پیچ که خیابان شهدا به سمت باغستان را شامل می شود

 همچنین، احداث پیاده راه خطی به طول ۲۰۰ متر در داخل بافت در فاز اول نیز به اتمام رسیده و نصب آلاچیق و روشنایی در ۶ ماهه دوم سال و در فاز دوم این پروژه به انجام خواهد رسید.

علیجانی بیان کرد : آسفالت سطح روستا، روشنایی معابر ، نصب تابلوهای اطلاع رسانی، لوله کشی، لکه گیری، احداث فضای سبز داخل کوچه رز ۴ ، بازدید از خانواده شهدا ،

 وی در ادامه گفت:  نصب کیوسک در سطح روستا ، پیگیری رفع مشکل آنتن دهی، نصب دوربین پایش تصویری در ۴ نقطه از  روستا ، نصب خودپرداز و احداث سرویس بهداشتی در پارک محله از اقدامات در حال اجرا و پیگیری می باشد .

 علیجانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:  در سال ۱۴۰۰ بودجه روستای دو و نیم میلیارد تومان از طرف شورای اسلامی روستا تصویب شد که بیش از ۶۰ درصد آن در حوزه عمران و ۴۰ درصد آن در زمینه امورات جاری بود که الحمدلله محقق شد و بودجه سال جاری هم دو نیم میلیارد تومان می باشد.

 وی ادامه داد:  از آنجایی که طرح هادی روستا سال ۹۸ به پایان رسیده است لذا درخواست مجموعه مدیریت روستایی اصلاح ، تصویب و ابلاغ طرح هادی جدید می باشد چرا که جوانان روستا به دلیل نبود مسکن و همچنین عدم درآمدزایی مجبور به ترک روستا می شوند لذا این امر می تواند هم درآمدزایی ایجاد کند هم باعث میشود جوانان به دلیل نبود مسکن روستا را ترک نکرده به شهرها هجوم نبرند.

در ادامه، مومیوند ، رئیس شورای زرنان پائین در ادامه این  نشست گفت: بخش عمده فعالیت اهالی روستا باغداری و کشاورزی است و از روستاهای زیبای شهرستان و استان می باشد.

وی افزود؛ متاسفانه نیمی از اهالی روستا به مرور زمان از روستا مهاجرت کرده اند و درحال حاضر روستا حدود۲۲۰ نفر جمعیت دارد که با الحاق بافت و با ساخت وسازهای جدید میتوان تعداد جمعیت را افزایش دادوهمچنین اشاره ای به وجود یک دبستان در مقطع ابتدایی کردن وگفتند دانش آموزان در مقطع بالاتر باید به شهر ک دانش یا شهرقدس جهت تحصیل بروند.

رئیس شورای زرنان خاطر نشان ساخت : توسعه گردشگری از مولفه های فعالیت ما میباشد که برای روستا در امور مختلف مفید خواهد بود.

علیجانی گفت :این روستا دارای خانه های قدیمی گاها با قدمت 170ساله هست که از آنها در صنعت فیلمسازی استفاده می شود وچند فیلم ومستند در این روستا با استفاده از فضای این خانه ها فیلمبرداری وساخته شده اند .

وی عنوان کرد: برای تحقق ۸۰ درصد حریم با شهردار قدس جلساتی داشتیم که امیدواریم این موضوع هم عملیاتی شودتا بتوانیم در روستا اقدامات مفیدی انجام دهیم . مشهدی خاطرنشان ساخت: احیا و تقویت زیرساخت های مورد نیاز روستا از مهمترین برنامه های آتی ما است که بدنبال اجرایی شدن آنها هستیم.

 همچنین، مشهدی یکی دیگر از اعضای شورای زرنان پائین در پایان درخصوص  مهمترین مشکل روستا ، ورودی آن است گفت: با اصلاح ورودی روستا میتوان به نتایج خوبی دست یابیم.