کد خبر: 364654
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان تهران خبر داد؛ تعطیلی ۵۰ موسسه خیریه متخلف

معاون هماهنگی امور موسسات خیریه، مشارکت‌های مردمی و اشتغال اداره کل بهزیستی استان تهران از تعطیلی پنجاه موسسه خیریه غیرفعال و متخلف در سطح استان تهران در طی دو سال اخیر خبر داد.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان تهران خبر داد؛ تعطیلی ۵۰ موسسه خیریه متخلف

به گزارش اقتصادآینده نیوز وبه نقل از روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پایگاه خبری آتیه آنلاین، نورالدین فائقی با بیان اینکه در حال حاضر هشتصد موسسه غیر دولتی در سطح استان تهران مجوز فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: حدود چهارصد موسسه از این تعداد به صورت خیریه و غیرانتفاعی فعالیت می‌کنند.

فائقی بیان کرد: موسسات خیریه اجازه جلب و جذب هدایا و مشارکت‌های مردمی در انظار عمومی را ندارند و فقط در مواقعی چون عید قربان و عید فطر با دریافت مجوز می توانند هدایای مردمی را در معابر عمومی دریافت و در موارد خاصی که قانون تعریف کرده، مصرف و هزینه کنند.

وی با بیان اینکه موسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی به دو شکل ممکن فعالیت‌های سازمان را به عهده دارند، اظهار کرد: در مدل اول این موسسات افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی که شامل معلولین و افراد ناتوان هستند را در مراکز ویژه و تحت نظارت بهزیستی با تدابیری خاص و با دریافت شهریه نگهداری می‌کنند.

معاون هماهنگی امور موسسات خیریه، مشارکت‌های مردمی و اشتغال اداره کل بهزیستی استان تهران  اضافه کرد: در نوع دوم، بهزیستی به نمایندگی از دولت به این افراد، یارانه نگهداری افراد دارای معلولیت را پرداخت می‌کند تا بتوانند افرادی که تمکن مالی لازم را ندارند نیز از مواهب این مراکز و موسسات بهره‌مند سازد.

وی از تشدید نظارت بر عملکرد این موسسات سخن گفت و بیان کرد: ۵۰ موسسه خیریه غیرفعال و متخلف در سطح استان تهران در دو سال اخیر پلمپ و تعطیل شده‌اند.

معاون هماهنگی امور موسسات خیریه، مشارکت های مردمی و اشتغال بهزیستی استان تهران با این توضیح که در پنج ماه اخیر، ۱۰ موسسه خیریه از این سازمان مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند، اذعان کرد: بهزیستی در استان تهران همچون دیگر استان‌ها تمام توان خود را برای حمایت از اقشار مختلفی که تحت حمایت دارد به کار بسته و از این رو از خدمات و حمایت‌های افراد نیکوکار، گروه‌های جهادی و مردمی و موسسات خیریه دریغ نمی‌کند و بر این باور استوار است که توان آنها در کنار تکالیف و وظایف اداره بهزیستی می‌تواند آینده‌ای بهتر را برای جامعه هدف سازمان بهزیستی در استان تهران رقم بزند.