کد خبر: 377174
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

۱۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اربعین پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شادا, وزارت امور اقتصادی و دارایی از آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات به زائران اربعین گزارش داد.
بر این اساس، طبق اعلام سازمان حج و زیارت از تاریخ شروع ثبت نام یعنی ۱۴ شهریور تا ۲۶ شهریور سال جاری حدود ۷۶۰ هزار نفر در سامانه حج و زیارت (سماح) برای اخذ تسهیلات اربعین ثبت نام کردند.
بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها از این تعداد حدود ۴۷۸ هزار نفر به عنوان سرپرست خانوار مشخص و از مجموعه سرپرستان خانوار نیز طبق فهرست اعلام نیروی انتظامی تعداد ۳۱۶ هزار نفر از مرز زمینی خارج شده‌اند.
اسامی این افراد به بانک‌های عامل ارسال شد و تا تاریخ ۲۷ مهر ۱۴۰۱ به تعداد ۳۰۴ هزار نفر بالغ بر ۱۴.۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.
بانک‌های ملی، صادرات ایران، ملت، سپه، تجارت، مسکن، کشاورزی، پست بانک ایران، رفاه کارگران، توسعه تعاون، قرض الحسنه مهر ایران، قرض الحسنه رسالت، آینده، صنعت و معدن، توسعه صادرات، اقتصاد نوین، سینا، سامان و مؤسسه اعتباری ملل نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کرده‌اند، اما با وجود پیگیری‌های صورت گرفته بانک‌های پاسارگاد، پارسیان، سرمایه، دی، کارآفرین، شهر، صندوق کارآفرینی امید و قرض الحسنه امداد و ولایت تاکنون نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نکرده‌اند.