کد خبر: 377593
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

امام جمعه بجنورد: امکانات رفاهی برای زائران عتبات عالیات فراهم شود

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری روز دوشنبه در نشست با هیات امنای عتاب عالیات خراسان شمالی اظهارداشت: گرچه در سال های اخیر اقدامات موثری از سوی دستگاه های متولی برای خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات انجام شده است ولی هنوز کاستی هایی وجود دارد که باید جبران شود.

وی افزود: در سال های گذشته به دلیل شیوع کرونا انجام اقدامات رفاهی برای زائران عتبات عالیات متوقف شده بود اما با برگزاری اربعین، مشخص شد باید همه دستگاه های اجرایی برای رفاه زائران پای کار باشند.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: در واقع باید سازمان حج و زیارت با همکاری دستگاه های متولی به شکلی دقیق برآورد لازم برای تعداد زائران در مراسم اربعین و سایر عتبات دیگر انجام دهند تا زائران با کمترین دغدغه آیین های مذهبی را به جا آورند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه کمک به بازسازی عتبات عالیات باید در بین مردم نهادینه شود، گفت: ائمه اطهار(ع) میراث معنوی ارزشمندی برای مسلمانان به جا گذاشته‌اند به گونه ای که بازسازی قبور این بزرگواران و بیان سیره آنها در جامعه همواره ادامه داشته باشد.

وی افزود: همه ما زندگی اخلاقی خود مدیون خدمات ائمه اطهار(ع) هستیم، بنابراین همه باید در بازسازی و فراهم سازی امکانات برای زائران عتبات عالیات پیشقدم باشیم.

حجت الاسلام نوری یادآور شد: شناسایی ظرفیت‌های مردمی هر منطقه ای کمک می کند تا مشارکت‌های مردمی توسعه یابد و زمینه برای مردمی کردن مشارکت‌ها فراهم شود.