کد خبر: 377749
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

وحیدی: برنامه‌ریزی ستاد اربعین برای اعزام زائران در سال آینده آغاز شد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، احمد وحیدی روز سه‌شنبه در حاشیه نشست ستاد مرکزی اربعین درباره عملکرد اربعین امسال در جمع خبرنگاران گفت که در این نشست گزارش‌هایی درباره نقاط ضعف و قوت اربعین امسال ارایه و بررسی و از امروز برنامه‌های این ستاد برای سال آینده آغاز شد و کمیته‌های مربوطه هم‌فعال می‌شوند.

وی ادامه داد: اقداماتی که از اکنون باید برای اربعین سال آینده نظیر زیرساخت‌ها، حمل و نقل و مرزها و ساماندهی و نحوه اعزام و همکاری‌ها با کمک دولت عراق در داخل آن کشور برای رفاه زایران در اربعین ۱۴۰۲ پیش‌بینی شود که امیدواریم سال آینده سال پربرکت و موفقی در حوزه اربعین داشته باشیم.

اعزام بیش از ۳،۵ میلیون زائر به عراق

وحیدی در پاسخ به سوالی درباره تعداد افراد اعزام شده به عتبات عالیات در اربعین امسال گفت: تعداد زایران بیش از ۳.۵ میلیون نفر بود و درباره همکاری‌های دولت عراق باید گفت که آنها همکاری‌های بسیار خوبی در این دوره داشتند.

وی با یادآوری اینکه مشکلاتی در عراق بود که حل و فصل آنها برای طرف عراقی دشوار بود، اظهار داشت: برای نمونه میزان خروجی از مرز ایران با ورودی طرف عراقی متفاوت بود و در ساعاتی تراکم در مرز ایران ایجاد می شد یا در طرف مقابل ضعف هایی در حوزه حمل و نقل و امکانات وجود داشت که برخی از آنها برطرف شد.

وزیر کشور ادامه داد: برای اعزام زائران اربعین در سال آینده، از امسال با دولت جدید عراق وارد مذاکره می شویم تا نقایص برطرف شود.

وحیدی درباره آمار اعزام اتباع خارجی از مرز ایران به عراق در اربعین امسال نیز گفت: اتباع خارجی امسال رشد قابل توجهی داشتند که چند صد هزار نفر بودند؛ اعزام آنها ابتدا پیچیدگی هایی داشت و باید از کشور خود عازم می شدند اما مشکلات با همکاری دولت عراق حل شد.

وی اضافه کرد: برای اعزام سال آینده از ابتدای سال توافق نامه‌ها را بروز می‌کنیم تا اتباع خارجی نیز به راحتی بتوانند به اربعین اعزام شوند.