هفدهمین گپ و گفت صمیمانه مدیران شهری با رسانه‌ها با حضور شهردار منطقه یک اصفهان برگزار شد

در هفدهمین گپ و گفت صمیمانه مدیران شهری با رسانه‌ها که این بار با حضور مهندس میثم بکتاشیان شهردار منطقه یک اصفهان برگزار شد، برخی از پروژه‌ها و طرح‌های شاخص این منطقه مطرح و به سوالات و دغدغه‌های اصحاب رسانه نیز پاسخ داده شد.

هفدهمین گپ و گفت صمیمانه مدیران شهری با رسانه‌ها با حضور شهردار منطقه یک اصفهان برگزار شد

به گزارش خبرنگار روزنامه اقتصاد آینده_ امیرمحمد عظیمی، مهندس میثم بکتاشیان شهردار منطقه یک اصفهان در نشست خبری ابتدا ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهارداشت: بنده از آبان ماه سال 1400 توفیق خدمت گذاری در منطقه یک اصفهان را یافتم و تلاش کردم با اولویت قرار دادن پروژه‌های مهم و شاخص منطقه، گامی در جهت تحقق مدیریت شهری و رفع مشکلات بردارم. 
وی با اشاره به ویژگی های جغرافیایی منطقه یک افزود: منطقه یک در حوزه شهرداری، قدیمی ترین و مرکزی ترین منطقه اصفهان به شمار می رود که از نظر جغرافیایی از سمت شمال به خیابان فروغی و شرق به خیابان چهار باغ و از جنوب به خیابان مطهری و از غرب به اتوبان شهید خرازی منتهی شده است.
مهندس بکتاشیان با بیان اینکه بافت قدیمی و فرسوده و تاریخی نیز در منطقه بسیار اثرگذار است عنوان کرد:مساحت منطقه 810 هکتار است که بیش از 230 هکتار در بافت فرسوده و 119 هکتار نیز در بافت تاریخی قرار دارد؛ 30 درصد از مساحت منطقه بافت فرسوده است و محدودیت های فراوانی را برای ما به وجود آورده است.
وی تصریح کرد:منطقه یک دارای 11 محله همچون خرم، جامی، علیقلی آقا، درب کوشک، بیدآباد، جوزدان والیادران، خلجا، شاهزاده ابراهیم، لنبان، عباس آباد و صائب است که از جمله محله های ریشه دار و قدیمی اصفهان به شمار می روند.
سرانه فضای سبز منطقه قم اصفهان، 6 و 9 هم متر برای هر نفر است
شهردار منطقه یک اصفهان بیان کرد: در حال حاضر 430 هزار متر مربع فضای جغرافیایی منطقه شامل فضای سبز است که 6 و 9 هم متر برای هر نفر بوده و این سرانه مطلوب نیست.
وی خاطرنشان کرد: در منطقه یک، با توجه به وجود بیمارستان ها و مطب پزشکان و هتل‌ها به شدت با مقصد سفر روبرو هستیم که باعث شده روزانه جمعیت ترافیکی افزایش یابد، در این منطقه 8 بیمارستان و 3 مرکز درمانی و 15 هتل و 23 مهمان پذیر قرار دارد و این تعداد شامل 74 درصد از مهمان پذیر ها و 7 درصد از هتل ها در منطقه است که حجم بالای سفر و رتبه سوم سفر شهری را داریم، در واقع جمعیت منطقه 100 هزار نفر است، اما 400 هزار نفر در سطح منطقه تردد وجود دارد در واقع جمعیت منطقه 100 هزار نفر است، اما 400 هزار نفر در سطح منطقه تردد وجود دارد.
مهندس بکتاشیان گفت: وجود گلوگاههای زیادی در منطقه از نظر بافت های تاریخی و فرسوده دغدغه هایی را فراهم کرده و وظیفه داریم از این بافت قدیمی و تاریخی پاسداشت کنیم، هر چند وجود بافت فرسوده موجب شده260 گلوگاه در منطقه باشد که بخشی در بافت تاریخی است؛ در جهت ساماندهی گلوگاهها، اولویت بندی هایی صورت گرفته تا در زمان‌بندی مشخص به سرانجام برسانیم.
وی در مورد بودجه منطقه نیز ادامه داد: بودجه منطقه 268 میلیارد تومان است که 140 میلیارد تومان عمرانی و 20 میلیارد تومان محله محور و ما بقی هزینه های جاری است و در این میان پروژه های محله محور دارای اولویت زیادی می باشد.
شهردار منطقه یک اصفهان بیان کرد: این دوره شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری به دنبال هدفمند کردن بودجه ها و رسیدگی به محلات هستند، از این رو ساماندهی برخی از محلات برای سال 1401 و 1402 مورد هدف قرار گرفته اند تا مباحث جدی تر شود.
در پروژه های محله محور رویکرد 5 گانه در حوزه زیباسازی و محرک توسعه و اقتصادی تا زیرساختی و ایجاد دسترسی ها مد نظر است
وی عنوان کرد: در پروژه های محله محور رویکرد 5 گانه در حوزه زیباسازی و محرک توسعه و اقتصادی تا زیرساختی و ایجاد دسترسی ها مد نظر است؛ منطقه یک جامی که به واسطه وجود بافت فرسوده محله کم برخوردار است در اولویت این طرح قرار دارد.
مهندس بکتاشیان تصریح کرد: در جامی توانستیم از ابتدای سال تاکنون چند آزادسازی را به نتیجه برسانیم، پاچنار نیز یکی از طرح های مهم است که تملک ها در حال انجام بوده و تا یک ماه آینده به اتمام می رسد.
وی بیان کرد: زیباسازی برخی از محلات از جمله جامی که نقش مهمی در زیست منطقه ای و تاریخ انقلاب اسلامی دارد دارای اهمیت بسیاری است، در این خصوص سعی می کنیم فضای مطلوب تری را در محلات به وجود بیاوریم.
شهردار منطقه یک اظهار داشت: در جوزدان نیز آزاد سازی هایی انجام می شود و در خصوص ساماندهی چند گلوگاه مذاکراتی انجام شده تا بتواینم در سه ماهه چهارم سال آن به اتمام برسانیم.
وی افزود: با توجه به ظرفیت های منطقه از لحاظ گردشگری مذهبی و تاریخی و سلامت و پزشکی و گردشگری رویداد برآنیم زیرساختهای لازم را در ساماندهی محلات توسعه بخشیم، برای نمونه مقبره صائب جز افتخارات فاخری در این سرزمین غنی است، همچنین ده ها شهید در کوچه های این شهر تقدیم انقلاب شده است و باید مطابق با چنین ظرفیت‌هایی به ساماندهی محلات بپردازیم.
مهندس بکتاشیان تاکید کرد: یکی از اولویت های منطقه یک، احیای بافت گردشگری و تاریخی است، از جمله پروژه ای که در این باره در 6 ماه گذشته رقم خورد، گذر جهان‌آراست که سنگ فرش شد و گذرهای منتهی به چهارباغ نیز در دستور کار قرار گرفت، همچنین مسیر خیابان کوالالامپور بود که ساماندهی آن سه ماهه به پایان رسید و بهسازی شد.
وی اظهار داشت: همچنین یکی از طرح ها، ساماندهی مسیر عالم آرا بود که وضعیت نامناسبی داشت، ساماندهی این مسیر 40 درصد پیش رفت و تا یک ماه آینده گذر عالم آرا به پایان می‌رسد، امیدواریم در خیابان طالقانی و کاشی های سردر مغازه ها و پیاده رو و گذر نیز اتفاق خوبی بیفتد.
شهردار منطقه یک خاطرنشان کرد: در این منطقه احیای گذرهای گردشگری و قدیمی طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی در دست اقدام است، یکی از اهداف ما نیز در منطقه یک، ارزش آفرینی برای بافت تاریخی است و درصدد هستیم با صیانت از این بافت ارزش افزوده‌ای را برای بافت تاریخی به وجود بیاوریم.
وی گفت: یکی از ویژگی های منطقه با توجه به وجود بیمارستان ها، گردشگری سلامت است و برآنیم این چرخه را توسعه و خانه های قدیمی را به عنوان هتلینگ در اختیار گردشگری سلامت قرار بدهیم و در کنار بیمارستان ها قرار بگیرد و از کشورهای همسایه نیز از این ظرفیت استفاده کنند.
مهندس بکتاشیان افزود:احیای خانه های قدیمی در بافت تاریخی اصفهان و صیانت از این بافت و ساماندهی گذرها از جمله سیاست های شهرداری است که علی رغم مشکلات زیاد و بودجه های محدود در دستور کار است.
وی بیان کرد: در خصوص مدیریت ترافیک منطقه نیز مطالعات دقیقی بر روی وضعیت تردد خودروها انجام شده است و طرح هایی در مسیر الکترونیکی شدن خدمات و کاهش ترافیک و احداث پارکینگ داریم.
شهردار منطقه یک عنوان کرد: درختکاری و پایش فضای سبز یکی از اقدام های مدیریت شهری است و در دو فاز 15 هزار اصله درخت در حاشیه منطقه کاشته می شود تا این فضای مفرح در اختیار شهروندان قرار گیرد.
شهردار منطقه یک خاطرنشان کرد: دو پروژه شاخص، آرزوی مردم هنردوست اصفهان است که یکی از پروژه ها، تاتر شهر در چهارباغ اصفهان بوده و یکی از معماران بزرگ کشور طرحی را در این باره ارائه داده و امیدواریم بتوانیم به نتیجه برسانیم، در این باره 50 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده بود که سرمایه گذاری کار به صورت مشارکتی انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: توافقات خوبی با میراث در مورد ارتفاع سازه نیز انجام شده تا آبان ماه تفاهم نهایی به نتیجه می رسد که در سطح کشور می تواند زبانزد باشد و امسال کلنگ آن زده می شود.
مهندس بکتاشیان اظهار داشت: موضوع دیگر منزل پدری شهید بهشتی یکی از مفاخر اصفهان است، قبلا شهرداری خانه را خریداری کرده بود و بنا شد برای معرفی این اندیشمند توسعه یابد، در این باره چند خانه اطراف تملک و بنا شد تبدیل به موزه شهید بهشتی شود و خانه های تملک شده نیز به صورت فضای شهری در اطراف این موزه ساماندهی شود.
وی با اشاره به دیگر پروژه ها گفت: در حوزه ترافیکی پروژه های شاخصی وجود دارد و در حوزه فرهنگی و اجتماعی به دنبال مشارکت با نهادها و مراکز هنری و فرهنگی مردمی و محلی هستیم، در یک سال گذشته تمام پروژه های فرهنگی را با حضور نهادهای فرهنگی و همه انجمن ها و ان جی او ها و بسیج و مراکز و کانون ها توسعه بخشیدیم و در حوزه فرهنگی تسهیل گر بودیم.
شهردار منطقه یک عنوان کرد: منطقه یک بسیار پرتردد بوده و سه ایستگاه مترو در حوزه منطقه تعریف شده است، در این زمینه 40 میلیارد تومان برای آزادسازی مغازه ها در ایستگاه قطار شهری هزینه کردیم تا بتوانیم سه ایستگاه را اماده سازی کنیم و 70 میلیارد تومان دیگر پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد:با توجه به بودجه محدود در حوزه آزادسازی اولویت مدیریت شهری، توسعه حمل و نقل است، امیدواریم فاز یک و دو قطار شهری تا پایان آبان به اتمام برسد و سه ایستگاه اماده سازی شود، فاز دیگر نیز با اعتبار70 میلیارد از بهمن ماه شروع می شود.
مهندس بکتاشیان خاطرنشان کرد: همچنین یکی از مطالبات مهم احداث ادامه خیابان زائر حدافاصل مسجد سید تا فروغی است که نزدیک به 1000 متر طول و 20 متر عرض آن است.
وی ادامه داد: 168 پلاک مسکونی در خیابان قرار دارد که باید آزادسازی شود در تلاش هستیم از آذرماه طرح را با صیانت از بافت تاریخی شروع کنیم، دومین اقدام نیز با مشارکت بنیاد مسکن درصدد اجرای طرحی تجمیعی و مشارکتی هستیم تا صاحبان منازل کوچک بتوانند در قالب آپارتمان به ارزش افزوده خوبی در تامین مسکن دست یابند.
شهردار منطقه یک عنوان کرد: احداث پارک های محلی یکی از اقدامات است، در این باره پارک محلی شاداب پس از 15 سال که به علت تملک سه منزل بر زمین مانده بوده در دست اقدام است و یکی تملک شده و پلاک دوم هفته آینده و پلاک سوم هم به زودی به نتیجه می‌رسد.
وی تصریح کرد:شاخص پروژه عمرانی در حوزه حمل و نقل، خط بی از تی مسجد سید تا صمدیه به طول 1200 متر است که 70 درصد پروژه اتفاق افتاده و تا پایان آبان در اختیار قرار می گیرد.
مهندس بکتاشیان افزود: در حوزه زیباسازی به عنوان آرایش شهری نگاه می کنیم و در کنار هنرمندان بزرگ تلاش هایی شده و یک اتاق فکری تشکیل گردیده تا به طور ویژه عملیاتی شود، در مولفه های زیباسازی تعدیل آلام مردم و استفاده از نورپردازی و المان ها و استفاده از پارک حاشیه ای اهمیت دارد.
وی گفت: در حوزه زیباسازی به دنبال تاریخ شفاهی و زیستی مردم هستیم اگر دیوار نگاری را بدون زیست مورد توجه قرار دهیم موفق نخواهیم شد، در این باره از سازمان زیباسازی خواسته ایم به طور ویژه و متناسب با ویژگی های منطقه آن را مورد توجه قرار دهد.
شهردار منطقه یک در خصوص احداث پارکینگ بیان کرد: باید به این ارزیابی رسید که تا چه حد می توان در هسته مرکزی شهر پارکینگ احداث کرد، و این پارکینگ ها تا چه حد می تواند به ترافیک این منطقه کمک کند، ما به دنبال شرکت های دانش بنیان هستیم تا پیش بینی سفر را به مقصد داشته باشیم، برای نمونه در محدوده خیابان شمس آبادی که پزشکان به سمت نوبت دهی الکترونیکی پیش می روند باید بتوان از این ظرفیت استفاده کرد.
وی ادامه داد: یکی از طرح ها، پارکینگ های اشتراکی است که توسط سازمان ها و ارگان‌ها در اختیار قرار می گیرد  و از طریق نرم افزار کی توان ظرفیت این پارکینگ ها را مدیریت کرد، نیازمند این هستیم به حوزه خلاقیت و اندیشه های نو اتفاقاتی را رقم بزنیم.
مهندس بکتاشیان عنوان کرد: اکثر مخاطبینی که وارد خیابان شمس آبادی می شوند برای استفاده از مطب پزشکان و ظرفیت های درمانی این محله است به خصوص ساعت سه عصر به بعد این مراجعات برای درمان به ساختمان های پزشکان اختصاص دارد و باید در زمینه زیباسازی این محله و ساماندهی آن تلاش کرد.
وی تصریح کرد: در مورد خیابان کاشانی و شهید بهشتی این دو خیابان به هم پیوسته است سه اتفاق را پیگیری می کنیم اول اینکه از میدان جمهوری تا پل فلزی چندین طرح در سالهای گذشته مطرح بوده از بی آرتی و تراموا گرفته و محاسن و معایب بررسی شده در این دوره با توجه به مطالعات جمع بندی لازم را داشته ایم استنباط این است که خط بی آر تی محقق میشود و تراموا اجرا نمی شود.
شهردار منطقه یک اظهار داشت: در حال حاضر منتظر تعیین تکلیف پروژه هستیم، اگر این خط راه اندازی شود نیاز به جا به جایی تاسیسات دارد و سپس آسفالت بهشتی را انجام می‌دهیم، دومین موضوع این است باید منطقه یک را واقعا به صورت فرهنگی و هنری نگریست چون منطقه ای فاخر است، در این خصوص با مشاور قرار دادی منعقد شد تا از میدان جمهوری تا پل فلزی برای اضلاع خیابان طرحی انجام شود و همه ظرفیت ها دیده شود و بتوانیم مشاغل را جابه جا کنیم.
وی بیان کرد: مساله مهم این است که این جا به عنوان گستره ویژه ای در طرح تفضیلی شهر اصفهان دیده شده و این گستره دستخوش تغییر نشده است و به دنبال این هستیم از این خیابان‌ها که از شاهراه ارتباطی است و ظرفیت خوبی برای توسعه منطقه دارد با مطالعات شهرسازی و اقتصادی و طراحی شهری بتوانیم در کمیسیون ماده 5 و مصوبه را در رابطه با تغییر کاربری ها داشته باشیم و بعد از آن بتوانیم مشاغل را جا به جا و طرح را اجرایی کنیم، این پروژه، یکی از طرح های ویژه است و درصدد پیگیری هستیم و با اختیارات قانونی برای ساماندهی مشاغل استفاده می کنیم.
مهندس بکتاشیان عنوان کرد: با توجه به اینکه مرکز شهر هستم و امکان تردد خودروهای سنگین در داخل وجود ندارد عمده مجوزهای بتن ریزی و خاکبرداری از 10 شب تا 5 صبح است، البته ملاحظاتی را برای همسایگان دارد ولی چاره ای نیست و مجبوریم این مباحث عمرانی را به ساعات خلوت شب بسپاریم.
وی تصریح کرد: مناطق یک و سه بیشترین حساسیت را در مورد سازه های نا ایمن با توجه به بافت قدیمی دارند، در ستاد مدیریت بحران و شهرداری جلسات مکرری برگزار شد ابلاغیه از وزارت کشور زده شد و اداره راه و شهرسازی موظف شدند ساختمان های نا ایمنی را به شهرداری ها معرفی کنند، در این باره تعدادی شناسایی شدند، در این باره دادستانی و ستاد بحران نامه نگاری کرده اند تا بحث استحکام سازی را پیگیری کنند و فرآیند قانونی پیش می‌رود در 6 ماهه امسال 30 عنوان اجراییه برای خانه های فرسوده داشته ایم.
شهردار منطقه یک گفت: یکی از پیاده راههای در دست ترمیم ضلع شمالی شیخ بهایی است تا اواخر آبان ماه پیاده راه به اتمام می رسد و پل های فلزی نیز در دست اجراست.
وی افزود: شهرداری علی رغم همه مشکلات، وظیفه و رسالت خود را در تحقق پروژه ها و توسعه زیرساختها دارد و سعی شده پروژه ای معطل نماند، در خصوص پارکینگ هر چه ظرفیت پارکینگ ها را افزایش دهیم با این حال نمی توان مدیریت ترافیک را به طور کامل به سرانجام رساند، توجه به رفع مشکلات قطار شهری و بی آر تی و حمل و نقل عمومی به طور جدی در دستور کار است باید با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و خلاق و حضور بخش خصوصی بتوانیم از طریق خدمات الکترونیک، ترددها و سفرها را مدیریت کنیم.
مهندس بکتاشیان ادامه داد: در کشورهای توسه یافته تجربیات خوبی در مدیریت ترافیک و کاهش سفرهای درون شهری به دست آمده و با توجه به بودجه، محدودیت هایی که در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی وجود دارد از این تجربیات باید به خوبی استفاده کنیم.
وی عنوان کرد: بسیاری از آزادسازی ها از بودجه منطقه ای انجام می شود و ارتباطی با بودجه دولتی و استانی ندارد، از مبلغ 30 میلیارد تومانی که تاکنون بابت این فازها انجام شده و 70 میلیاردی تومانی که برای فازهای دیگر است از همین منابع منطقه ای و عوارض مردم است و ما موظف هستیم آزادسازی ها را انجام دهیم تا بتوان به توسعه حمل و نقل بپردازیم و در اختیار قطار شهری قرار دهیم تاکنون این پروژه پیشرفت های خوبی داشته است.
شهردار منطقه یک خاطرنشان کرد: در مورد خیابان طالقانی درصدد آزادسازی و توسعه هستیم این خیابان کف طالقانی و پیاده راه نسبت به تاریخ قبلی بهسازی می شود در مورد آلاینده های بصری نیز ساماندهی انجام خواهد شد.
وی در ادامه در پاسخ به سوالات بیان کرد: در تملکات با توجه به برخی از خانه های کوچک ایده ای داریم و به دنبال تفکیک مجدد هستیم و مردم در قالب شرکت تعاونی انجام دهند و بلوک بندی شود تا مردم نیز دچار زیان نشوند و در این آزاسازی مشارکتی ارزش ملک شهروندان در جهت جابه جایی نیز حفظ می شود.
مهندس بکتاشیان تصریح کرد: بنیاد مسکن نیز به این امر ورود کرده و این ایده در حال اجراست تا بتوانیم به صورت مشارکتی این تملکات را انجام دهیم، خانه های کوچک تجمیع می شود و تبدیل به آپارتمان می شود و با این روال صاحبان خانه های کوچک در تملکات دچار زیان مالی نمی شوند در این راستا تملک 168 خانه 1000 میلیارد تومان اعتبار می خواهد و در 4 فاز تعریف شده و از بخش مسجد سید  تا جامی دو فاز و جامی تا فروغی نیز دو فاز است و درصدد هستیم از مسجد سید تا جامی را امسال تحقق دهیم.
وی توضیح داد: در مورد محله جهان نما و آزاسازی و تملکات نیز با اداره اوقاف رای زنی می کنیم بابت برخی از پلاک های قدیمی تا بتوانیم به جمع بندی برسیم و در این باره مباحث حقوقی پیجیده ای وجود دارد و در تعاملات درصدد رفع مشکلات جهان نما هستیم، که با رفع مباحث حقوقی بتوانیم طرح را گسترس دهیم.
شهردار منطقه یک عنوان کرد: در مورد بحث ورودی اماکن، ای ورودی ها جز برنامه های سال 1402 است و در آزادسازی مغازه ها مسجد لُنبان تعاملاتی با اوقاف داریم تا جلوی مسجد به عنوان فضای شهری با توجه به قدمت مسجد ورودی این محله ساماندهی شود.
وی گفت:در محدوده شمس آباد نیز ساختمان پزشکان مشکلات پارکینگ وجود دارد و امیدواریم بتوانیم به جمع بنادی برسیم، البته از جمله طرح های سختی است که به دلیل تراکم زیاد امید است بتوانیم این خیابان را به آرامش برسانیم، در مورد شمس آباد و جا به جایی ساختمان پرشکان باید پزشکان با اجرای این طرح همکاری و هم افزایی داشته باشند به علت اینکه این بارگذاری ها بر خلاف ظرفیت این خیابان بوده است و نمی توانیم پاسخگوی نیازها باشیم امید است پزشکان به عنوان قشر فرهیخته هم افزایی در اجرای این طرح داشته باشند.
مهندس بکتاشیان در بخش دیگری از پاسخ به سوالات افزود: میدان جمهوری اسلامی در منطقه یک قرار دارد و مدیریت آن بر عهده این منطقه است، برای این میدان در دوره های قبلی ایده های مختلفی داشته اند و طرح هایی را برای آن تعریف کرده اند از جمله جمع کردن میدان و یا عبور تراموا و اتصال به خیابان فروغی و یا احداث زیرگذر و روگذر مطرح بوده است، در شورای سیاست گذاری چند طرح در حال بررسی است و در یک ماه آینده تعیین تکلیف می شود، برای خیابان کاشانی و شهید بهشتی نیز به نظر می رسد تراموا برای خیابان این دو خیابان منتفی است و بی آر تی عملیاتی می‌شود.
وی تصریح کرد:طرح های فروغی و میدان جمهوری اسلامی نیز هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده است ما منتظر هستیم تکلیف میدان را براساس خیابان کاشانی و شهید بهشتی مشخص کنیم خیایان امام خمینی و فرغی نیز تعیین تکلیف شود میدان جمهوری اسلامی طرح خوبی به عنوان وروی شهر با المان های زیبایی اجرا و جدول و آسفالت نیز عملیاتی میشود.
شهردار منطقه یک در مورد تملکات بیان کرد: سعی شده در تملکات، توجه خاصی به بیت المال و طرف مقابل داریم، از نظر قانونی شرعی و قانونی و عرفی باید دین خود را ادا کنیم، کارشناسان براساس جغرافیای منطقه ای براساس کاربری تجاری و یا مسکونی، به تعیین قیمت می پردازند و در این خصوص تمامی پارامترها در نظر گرفته میشود، ما در حوزه منطقه ای خود تلاش کرده ایم پیرامون تملکات، بهترین شرایط را برای مردم در نظر بگیریم تا نارضایتی ایجاد نشود و در صورت تاخیر در پرداخت معوقات، با مصوبه شورا اجاره تملکات نیز پرداخت شده است.
 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید