کد خبر: 380903
۰
۰
نسخه چاپی

امیدواریم سال آینده بیش از 300 شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه شرکت کنند/ شرکت های دانش بنیان بر روی کیفیت و کاهش قیمت محصول اثرگذار هستند

 

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نمایشگاه قطعات خودرو:

 

با حضور منوچهر منطقی، معاون حمل‌ و‌ نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، مدیران عامل شرکت های قطعه ساز و اعضای انجمن قطعه سازان صنفی و همگن کشور، هفدهمین نمایشگاه تخصصی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو تهران افتتاح شد.

معاون حمل و نقل وزیر صمت پس از افتتاح و در بازدید از سالن قطعه سازان گروه خودروسازی سایپا گفت: وزارت صمت در حوزه قطعه سازی سه برنامه اصلی و مهم را دنبال می کند. اول به دلیل اینکه ظرفیت های خودروسازی با ظرفیت تولید قطعه سازی هماهنگ نیست لذا برای قطعه سازان علاوه بر افزایش کیفی قطعات، افزایش ظرفیت تولید هم مورد نظر است.

منطقی افزود: برای رسیدن به سرعت و دسترسی به محصولات جدید، بخشی از طراحی قطعات به قطعه سازها انتقال داده شده است چرا که در گذشته قطعه سازها بر اساس خواست خودروساز قطعه مورد نیاز را تولید می کردند و اکنون قطعه سازها در حال تجمیع برای انجام طراحی و توسعه محصول هستند.

او تاکید کرد: این عملکرد دو فایده دارد و باعث ارزان ترشدن محصول نهایی و همچنین افزایش کیفیت محصول می شود و برهمین اساس قطعه سازها باید با هم مجموعه ای واجد شرایط برای این موضوع تشکیل دهند.

معاون حمل و نقل وزیر صمت افزود: بحث مهم بعدی حرکت شرکت های قطعه ساز به سمت دانش بنیان شدن است چراکه قطعه سازها تا کنون با تولید قطعات پیچیده کمتر درگیر بودند و عمدتا قطعاتی تولید می کردند که فناوری متوسطی دارا بود و بر این اساس قطعا با استفاده از قانون جهش تولید دانش بنیان در نمایشگاه بعدی اثرات دانش بنیان شدن قطعه سازها را خواهیم دید.

در این بازدید مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا هم با بیان اینکه نمایشگاه قطعه سازی از مهمترین نمایشگاه هایی است که در ایران برگزار می شود گفت: خوشبختانه با همراهی و همت شرکت های قطعه ساز امسال در سایپا به رکورد تولید خیلی خوبی رسیدیم.

او افزود: در حال حاضر تولید محصولات در سایپا کاملا داخلی سازی و بدون CKD و مونتاژکاری است و با ساخت داخل بیش از 90 درصد در حال انجام است.

محمدعلی تیموری با بیان اینکه در بحث اتحاد استراتژیک سایپا و ایران خودرو، تولید قطعه به صورت مشترک انجام می شود گفت: با این شرایط سرباره های موجود در قطعه سازی کاهش می یابد و باعث کاهش هزینه تولید خواهد شد.

 او تاکید کرد: در این نمایشگاه برای اولین بار شرکت های دانش بنیان حضور دارند و این شرکت ها از دانش فراتر رفته اند و به سمت تولید در حرکت هستند و خوشبختانه 45 شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه حضور دارند و امیدواریم سال آینده بیش از 300 شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه شرکت کنند چراکه این شرکت های دانش بنیان می توانند بر روی کیفیت محصول اثرگذار باشند و باعث کاهش قیمت محصول شوند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: نزدیک به 5 ماه است که تولید در سایپا روند عادی دارد و با بالاترین ظرفیت و راندمان 98 درصد، تولید روزانه انجام می شود. از ابتدای سال تا کنون 289 هزار خودرو تحویل مشتریان شده است و 55 هزار خودرو نیز تکمیل شده که 40 هزار دستگاه از آن شماره گذاری شده و در فرآیند تحویل مشتری است. البته به دلیل زیر ساخت حمل جاده ای دچار تاخیر در تحویل هستیم.

او با اشاره به عرضه قطعات در بازار و حضور سایپا در بازار افترمارکت گفت: حجم مالی بازار لوازم یدکی در ایران بالای 100 هزار میلیارد تومان در طول سال است و سهم سایپا در سال گذشته 2 هزار میلیارد تومان بوده و هدف گذاری امسال رسیدن  به بیش از 7 هزار میلیارد تومان سهم بازار است.

تیموری تصریح کرد: در حدود 26 میلیون دستگاه خودرو در جاده های کشور در حال تردد هستند و فقط 2 میلیون دستگاه از آن تحت گارانتی هستند و در شبکه خدمات پس از فروش از قطعات نمایندگی ها استفاده می کنند و 24 میلیون خودرو به هرجایی برای تامین قطعه مراجعه کنند و در صورت نداشتن دانش مناسب و استفاده از قطعات بی کیفیت باعث ایجاد حوادث خواهد شد.

او با بیان اینکه هدف سایپا از عرضه قطعات استاندارد در بازار جلوگیری از ورود کالای قاچاق و بی کیفیت در بازار است گفت: در سال جاری با عرضه این حجم قطعات استاندارد به بازار فعالیت خوبی داشته ایم و هدف گذاری برای سال بعد رسیدن به 20 هزار میلیارد تومان عرضه لوازم یدکی اصلی است که با این شرایط قیمت و کیفیت مناسب قطعات را تامین خواهیم کرد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید