کد خبر: 382099
۰
۰
نسخه چاپی

اختلاف‌ بی‌سابقه درباره قیمت طلا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت طلا در هفته ای که گذشت کاهشی شد و این در حالی بود که دو هفته قبل از آن فلز زرد بازدهی هفتگی بالایی را به ثبت رسانده بود

طلا در ماه نوامبر وضعیت خوبی را پشت سر گذاشته است و پس از پشت سر گذاشتن هفت ماه متوالی نزولی، اکنون که دو سوم ماه نوامبر گذشته است بازدهی مثبت 7 درصدی را رقم زده است. حال تحلیل گران بر این باورند که معامله گران طلا باید در هفته آینده نهایت احتیاط را داشته باشند زیرا بازار فعلا نمی تواند جهت مشخصی را نشان دهد.

طلا علی رغم کاهش قیمتی انتهای هفته توانست مرز 1500 دلار را حفظ کند. نظرسنجی سایت کیتکو نیز نشان می دهد که هم تحلیل گران و هم معامله گران پیش بینی قاطعی درباره روند قیمتی طلا در کوتاه مدت ندارند. البته گروهی از تحلیل گران نیز هستند که باور دارند که پس رشدهای قیمتی بالای هفته های اخیر طلا، تصحیح قیمتی رفتاری مناسب از سوی بازار به حساب می آید.

نظرات متفاوت اکنون در بازار زیاد است. گروهی بر این باورند که هفته آینده قیمت طلا می تواند کاهشی شود زیرا این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو این سیگنال را به بازارها مخابره کند که هنوز به افزایش تهاجمی نرخ بهره متمایل است. البته در بلند مدت این افزایش های شدید نرخ بهره توسط بانک مرکزی می تواند اقتصاد را به رکود بکشاند و این موضوع به سود قیمت طلا خواهد بود.

کیتکو امروز

از میان 20 تحلیل گر شرکت کننده در بخش وال استریت سایت کیتکو 40 درصد باور دارند که طلا صعودی خواهد شد در حالی که 35 درصد قیمت طلا را نزولی پیش بینی می کنند. این در حالی است که در میان معامله گران خرد بازار 45 درصد صعودی هستند و 36 درصد باور دارند که طلا روندی نزولی خواهد داشت.  

اختلاف‌ بی‌سابقه درباره قیمت طلا
منبع:

اقتصاد نیوز

یکشنبه 29 آبان 1401 ساعت 07:40

https://www.tgju.org/news/2568712

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید