کد خبر: 382266
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

? - بت‌نام آزمون استخدامی فولاد مبارکه تا ۱۰ آذرماه ادامه دارد

سید مهدی رضوی، مدیر امور اداری فولاد مبارکه با اشاره به برگزاری آزمون جذب و استخدام این شرکت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآینده نیوز، اظهار کرد: برگزاری آزمون استخدامی فولاد مبارکه برای جذب۱۱۰۳ نفر از جوانان واجد شرایط، لبیکی به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اشتغال‌آفرینی است.

وی در ادامه افزود: تعداد نفراتی که قرار است از طریق برگزاری آزمون سال ۱۴۰۱، به‌تدریج طی سال‌های آتی جذب و استخدام فولاد مبارکه شوند، نسبت به آزمون‌های قبلی این شرکت و حتی نسبت به دیگر مجموعه‌های دولتی و خصوصی کشور کم‌نظیر است.

مهلت دوهفته‌ای داوطلبان برای ثبت‌نام در آزمون

مدیر امور اداری شرکت فولاد مبارکه با اشاره به زمان‌بندی ثبت‌نام در آزمون استخدامی شرکت فولاد مبارکه اصفهان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود داوطلبان پس از مراجعه به وب‌سایت coursereg.iut.ac.ir جهت ثبت‌نام در این آزمون اطلاعات خود را با کمال صداقت و دقت در فرم مربوطه قید فرمایند. کارت ورود به آزمون در تاریخ‌های ۲۱ و ۲۲ آذرماه قابل دریافت است و آزمون در روزهای ۲۴ و ۲۵ آذرماه و اول و دوم دی‌ماه، براساس تعداد ثبت‌نام‌کنندگان و متقاضیان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

تعداد روزهای برگزاری آزمون به میزان ثبت‌نام‌کنندگان بستگی دارد

رضوی با بیان اینکه تعداد روزهای برگزاری آزمون به حجم ثبت‌نام‌کنندگان بستگی خواهد داشت، ادامه داد: اطلاعات نهایی زمان و مکان برگزاری آزمون در کارت ورود به جلسه داوطلبان قید خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به میزان ثبت‌نام‌کنندگان در آزمون‌های قبلی، پیش‌بینی می‌شود در مدت‌زمان تعیین‌شده چند ده هزار نفر برای شرکت در این آزمون نیز ثبت‌نام کنند؛ اما علی‌رغم تمایل شرکت به فراهم شدن زمینه اشتغال جوانان کشور، طبیعی است که به‌دلیل محدودیت ظرفیت استخدام، بخشی از داوطلبان شرکت در آزمون جزو واجدین شرایط قرار نخواهند گرفت.

هیچ‌گونه تغییری در شرایط ثبت‌نام‌کنندگان اعمال نمی‌شود

مدیر امور اداری شرکت فولاد مبارکه تأکید کرد: به دلیل انتشار رسمی اطلاعیه جذب و استخدام فولاد مبارکه در سراسر کشور، تضمین سلامت برگزاری آزمون و عدم ایجاد هرگونه ابهام، امکان هیچ‌گونه تغییری در شرایط ثبت‌نام‌کنندگان وجود نخواهد داشت که البته در دوره‌های گذشته نیز همین شرایط حاکم بوده است.

زمان شروع به کار پذیرفته‌شدگان متغیر است

رضوی بیان داشت: همان‌گونه که در اطلاعیه جذب نیروی انسانی فولاد مبارکه صراحتا اعلام شده، این شرکت به‌منظور تأمین نیروی انسانی موردنیاز خود طی سال‌های آینده اقدام به برگزاری این آزمون می‌کند و لزوما همه شرکت‌کنندگان در یک بازه زمانی کوتاه در فولاد مبارکه شروع به کار نخواهند کرد، بلکه به‌تدریج، برحسب بهره‌برداری از طرح‌های توسعه، نیاز واحدهای مختلف و زمان بازنشستگی شاغلین این شرکت، از سال آینده و پس از آن جذب خواهند شد.

وی با بیان اینکه اطلاعیه قبلی جذب و استخدام فولاد مبارکه در سال ۹۸ منتشر شد، اضافه کرد: به‌واسطه وجود محدودیت‌های کرونایی، زمان برگزاری آزمون قبلی به شهریورماه سال ۹۹ موکول شد؛ آزمون استخدامی فولاد مبارکه پیش از سال ۹۹، در سال ۹۵ و قبل‌تر از آن در سال ۹۲ برگزار شده بود و می‌توان گفت که این آزمون تاکنون به‌طور میانگین هر ۳ سال یک‌بار برگزار شده است.

تعیین شرایط براساس نیازسنجی‌های داخلی شرکت

رضوی با بیان اینکه رشته‌های تحصیلی، تعداد نفرات موردنیاز و جنسیت اعلام‌شده در اطلاعیه، بستگی به اعلام نیاز واحدها و مقتضیات شغلی شرکت داشته است، یادآور شد: تسهیلات سنی اعطاشده در اطلاعیه به‌گونه‌ای پیش‌بینی شده که در کنار امکان مشارکت هرچه بیشتر داوطلبان، الزامات کار در محیط و مشاغل سخت صنعتی نیز در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به شرایط پذیرش مدارک تحصیلی افرادی که در مقطع تحصیلی پایین‌تر از مدرک خود در آزمون شرکت می‌کنند، ادامه داد: در صورت استخدام افراد دارای مدرک تحصیلی در مقاطع بالاتر از دیپلم و لیسانس، هرگونه درخواست مرتبط با پذیرش مدرک تحصیلی بالاتر فرد طی زمان اشتغال تا ۷ سال امکان‌پذیر نیست و پس از این مدت تابع ضوابط و مقررات شرکت خواهد بود که قبل از استخدام، در این خصوص تعهد محضری از داوطلبان اخذ خواهد شد.

تغییر ضابطه مدت خدمت سربازی نسبت به آزمون‌های قبلی

مدیر امور اداری شرکت فولاد مبارکه بیان کرد: در شرایط آزمون‌های قبلی استخدام، مدت خدمت سربازی انجام‌شده در تسهیلات سنی افراد مورد محاسبه قرار می‌گرفت؛ اما در آزمون سال ۱۳۹۹ و آزمون جاری برای پیشگیری از برخی مشکلات، این ضابطه تغییر پیدا کرد و کل مدت قانونی خدمت سربازی (۲۴ ماه) با شرایط مندرج در اطلاعیه استخدامی برای متقاضیان در نظر گرفته شده که با دارا بودن کارت پایان‌خدمت و یا معافیت‌های دائم غیرپزشکی مشمول این تسهیلات خواهند شد.

وی با اشاره به منابع درسی این آزمون ابراز داشت: مفاد آزمون در مقاطع کارشناسی و دیپلم به ترتیب در جداول شماره ۳ و ۴ اطلاعیه قید شده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی فولاد مبارکه و سامانه برگزاری آزمون به‌عنوان مرجع اطلاع‌رسانی

رضوی با بیان اینکه نمونه سؤالاتی که به‌عنوان سؤالات آزمون‌های قبلی شرکت فولاد مبارکه در اینترنت منتشر شده به‌هیچ عنوان مورد تأیید ما نیست، خاطرنشان کرد: متأسفانه طی روزهای گذشته شایعات مختلفی در فضای مجازی مبنی بر لغو و یا تغییر و تحول در شرایط ثبت‌نام در این آزمون استخدامی مطرح شده است که به هیچ عنوان مورد تأیید فولاد مبارکه نیست و داوطلبان باید توجه داشته باشند که در این خصوص مرجع اطلاع‌رسانی آزمون استخدامی این شرکت صرفا سامانه برگزاری آزمون، پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی فولاد مبارکه خواهد بود و پس از شروع فرایند ثبت‌نام، داوطلبان باید در طول فرایند جذب، جهت آگاهی از اطلاعیه‌ها و نتایج مراحل مختلف و تغییرات احتمالی به‌صورت مستمر به سامانه برگزاری آزمون، به نشانی coursereg.iut.ac.ir مراجعه کنند. مسئولیت عدم اطلاع از نتایج مراحل، جزئیات یا تغییرات احتمالی به عهده داوطلبان خواهد بود.

 پورتال خبری اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.