کد خبر: 382270
۰
۰
نسخه چاپی

از کمک ۱۱ میلیاردی برای ساخت مسکن معلولین تا کارگروه نجات میراث تاریخی شیراز

به گزارش اقتصادآینده نیوز، در نودمین جلسه شورای شهر شیراز موضوع لایحه یک فوریتی شهرداری در خصوص کمک به تکمیل پروژه ۴۲ واحدی فاضل شیراز متعلق به سازمان بهزیستی استان فارس جهت تأمین مسکن خانوارهای دارای دو عضو معلول بررسی شد و به تصویب رسید.
براساس ماده واحده این مصوبه به شهرداری شیراز اجازه داده می شود که حداکثر تا سقف مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال در قالب تأمین مصالح ساختمانی، پرداخت نقدی، خدمات فنی و مهندسی و ماشین آلات عمرانی مورد نیاز در تکمیل پروژه ساختمانی ۴۲ واحدی فاضل شیراز متعلق به خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول تحت پوشش بهزیستی از محل ردیف های در اختیار شهرداری با رعایت ضوابط و مقررات مالی و اداری شهرداری از بودجه شهرداری سال ۱۴۰۱، جهت تامین تکمیل ساختمان های مسکونی پروژه موصوف به اداره کل بهزیستی استان فارس و با نظارت معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز به صورت مرحله‌ای مساعدت کند.

تشکیل کارگروه مشترک برای حفظ میراث

طرح کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای شهر شیراز، درخصوص درخواست تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شهرداری شیراز و شورای شهر جهت بازدید منظم از اماکن میراثی در سطح شهر و تشکیل جلسات با بازه زمانی مشخص درخصوص تصمیم گیری رفع مشکلات اماکن تاریخی و فرهنگی در جلسه ۹۰ شورای شهر شیراز بررسی شد و به تصویب رسید.
بر این اساس شهرداری شیراز مکلف است اقدامات لازم را جهت تشکیل کارگروهی با عنوان کارگروه بررسی مسائل گردشگری و میراثی در کلان شهر شیراز با هدف بازدید از اماکن میراثی در سطح شهر و برگزاری جلسات منظم در بازه زمانی سه ماهه جهت بررسی رفع مشکلات و موانع میراثی و بررسی طرح های پیشنهادی انجام داده و خروجی جلسات نیز به کمیسیون فرهنگی، گردشگری شورای شهر ارائه شود.
در ابتدای نودمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز نیز لایحه دوفوریتی شهرداری این کلانشهر درخصوص اصلاحیه مصوبه پارک آبی شیراز با حضور ۱۳ نفر اعضای شورا بررسی شد و به تصویب رسید.
براساس این مصوبه ۲ تبصره به مصوبه پیشین شورا در این باره الحاق شد که بنابر آن به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود در راستای احداث و راه‌اندازی پارک آبی در هنگام تنظیم تفاهمنامه و انعقاد قرارداد با شرکتی مشخص بابت طراحی، تامین تجهیزات و ساخت تا مرحله بهره‌برداری ۴۰ درصد نقدی را در سهم شرکت مورد اشاره و ۶۰ درصد آورده را علاوه بر زمین و پروانه در سهم شهرداری لحاظ کند.
شهرداری شیراز مکلف است حداکثر ظرف مدت دو هفته از تاریخ عقد قرارداد برآورد انجام کار، تاریخ شروع مجدد عملیات، برنامه زمان بندی و ساختار شکست سرمایه را به شورا ارائه کند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید