کد خبر: 382459
۰
۰
نسخه چاپی

همنوایی مدیریت شهری شیراز در حفظ و اقتصادی کردن باغات قصردشت

مدیر ارشد شهری شیراز با بررسی پیشنهادهای مختلف برای تقویت ساختار فعلی باغات قصردشت گفت: باید در کوتاه مدت ساختاری ضروری و چند وجهی تعریف شود تا ابعاد مختلف حفظ، نگهداری و اقتصادی آن تأمین شود.

همنوایی مدیریت شهری شیراز در حفظ و اقتصادی کردن باغات قصردشت

به گزارش اقتصاد اینده به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، جلسه بررسی وضعیت باغات قصردشت در ساختمان شهید سلیمانی شهرداری شیراز با حضور محمدحسن اسدی شهردار این کلانشهر، محمدرضا هاجری، غلامعلی ترابی و علی‌اکبر سلطانی اعضای شورای اسلامی شهر، محمودرضا صفایی و محمدعلی راضی معاونین شهردار و محمدمهدی اسماعیلی ابهری سرپرست اداره حوزه استحفاظی باغات قصردشت شهرداری شیراز برگزار شد.

محمدحسن اسدی در این جلسه با بررسی اظهارات و نظرات کارشناسی اعضای جلسه بیان کرد: حفظ این باغات وظیفه شرعی، اخلاقی و قانونی است.

به اعتقاد او؛ این باغات باید حفظ شوند و به‌ عنوان شهرداری شیراز امکان ندارد در حفظ آنها از موضع خود کوتاه بیایم.

مدیر ارشد شهری شیراز با بررسی پیشنهادهای مختلف و کاربردی اعضای شورای اسلامی شهر و معاونین و مدیران شهرداری برای تقویت ساختار فعلی باغات تصریح کرد: باید در کوتاه مدت، ساختاری ضروری و چندوجهی تعریف شود تا ابعاد مختلف حفظ، نگهداری و اقتصادی آن تأمین شود.

اسدی بر تعامل با استانداری فارس و دیگر دستگاه‌های استانی و شهری نیز تاکید و بیان کرد: باید با ایجاد دهکده گردشگری و تعریف پروژه‌هایی دیگر و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به‌سمت درآمد پایدار نیز حرکت کنیم.

محمدرضا هاجری عضو هیأت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز نیز بر حق و حقوق شرعی مردم در حفظ باغات تاکید کرد.

غلامعلی ترابی رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه با تاکید بر حفظ باغات قصردشت و بازنگری طرح اصلاح آن به چگونگی انجام کار پرداخت.

او با بیان اینکه باید اتفاق مثبتی در حوزه باغات بیافتد و این خواسته مردمی است،  تصریح کرد: خروجی این موضوع تاثیر مثبتی در افکار عمومی و اجتماع دارد و در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی نیز اثر بسزایی دارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز با تصریح بر تاریخچه طرح بازنگری باغات گفت: با درنظر گرفتن زمان محدود، باید بر مبنای اختیارات موجود، شورای اسلامی شهر و شهرداری به مدیریت واحدی برسند.

علی‌اکبر سلطانی رئیس کمیسیون‌حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: این موضوع نیاز به برنامه عملیاتی دارد و باید راهبرد قطعی با نگاه درآمد پایدار داشت.

این جلسه با بررسی ساختارهای مختلف برای  تقویت حفظ، نگهداری و روش‌های سرمایه‌گذاری در باغات قصردشت و‌ دستور شهردار بر احصای ظرفیت‌ها در یک‌ ساختار با ساماندهی نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ادامه و پایان یافت.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید