کد خبر: 382638
۰
۰
نسخه چاپی

لحظاتی حساس برای قیمت طلا

به گزارش سایت طلا،در حالی فلز زرد در روزی که گذشت نوسان قیمتی محدودی داشت که بیشتر معامله‌گران در انتظار نشانه های بیشتر در مورد ادامه روند سیاست پولی فدرال رزرو بودند. نزولی بودن شاخص دلار در روزهای اخیر از نظر تحلیل گران این شانس را برای طلا فراهم کرده است تا کمی جای پای خود را در میانه کانال 1700 دلاری محکم کند.

سرمایه‌گذاران قبل‌از انتشار جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو آمریکا که می‌تواند سرنخ‌هایی درمورد روند افزایش نرخ بهره در آینده به آنها بدهد، هیچ اظهارنظر جدیدی نکرده‌اند که باعث شده قیمت طلا تغییر چندانی در روز چهارشنبه نداشته باشد.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم گزارش با 7 دلار کاهش به 1736 دلار رسید.

لحظاتی حساس برای قیمت طلا

جزئیات اجلاس فدرال رزرو آمریکا در اول و دوم نوامبر قرار است امروز بعدازظهر منتشر شود. اطلاعات مربوط به نرخ بیکاری در آمریکا هم به‌زودی منتشر خواهد شد.

بانک مرکزی آمریکا در ابتدای ماه جاری میلادی برای چهارمین بار پیاپی نرخ بهره را 75 واحد افزایش داد تا تورم را مهار کند. این سختگیرانه‌ترین سیاست پولی آمریکا طی 40 سال گذشته بوده‌است.

ادوارد میر، تحلیلگر ED&F Man Capital Markets اظهار کرد: در آستانه صورتجلسه فدرال رزرو اندکی تنش در بازار وجود دارد و فعالان بازار منتظر صورتجلسه جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو اول تا دوم نوامبر هستند.

میر گفت: انتظار می‌رود قیمت طلا در کوتاه‌مدت، از اینجا تا پایان سال اندکی بالاتر باشد زیرا من می‌بینم که دلار اندکی ضعیف‌تر می‌شود و ما به اوج تورم و نرخ بهره نزدیک شده‌ایم.

البته بالا گرفتن تعداد مبتلایان به کووید در چین نیز تا حدودی جریان ورودی پول به طلا به عنوان پناه گاه امن سرمایه را افزایش داد. ولی با این وجود تحلیل گران ساکسوبانک بر این باورند که همبستگی معکوس با ارزش دلار همچنان مهمترین عامل نوسان دلار خواهد بود.

لحظاتی حساس برای قیمت طلا

رئیس بانک فدرال رزرو ایالت کانزاس سیتی آمریکا در روز سه‌شنبه گفت بانک مرکزی این کشور احتمالاً مجبور است بازهم نرخ بهره را افزایش دهد و برای مدت طولانی‌تری در همین سطح بالا نگه‌دارد تا بتواند تورم را پایین بیاورد.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری این فلز گرانبها را افزایش داده و تقاضا برای خرید آن را پایین می‌آورد.

انتظار می‌رود قیمت طلا در پایان سال جاری میلادی کمی افزایش یابد که دلیل آن را می‌توان ضعف نسبی دلار و احتمال کاهش نرخ تورم در آمریکا دانست.

تحلیلگران فنی رویترز عقیده دارند طلا تا محدوده 1751 تا 1756 دلار در هر اونس بالا می‌رود و بعد دوباره کاهش خواهد یافت.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید

لحظاتی حساس برای قیمت طلا
منبع:

سایت طلا

چهارشنبه 2 آذر 1401 ساعت 09:40

https://www.tgju.org/news/2570145

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید