کد خبر: 382729
۰
۰
نسخه چاپی

نماینده مجلس: سند جامع هم‌افزایی نهادهای قرآنی تهیه شود

دو هفته پیش عبدالرضا صدیق، خادم برگزیده قرآنی در گفت وگویی با ایرنا گفت که بحث روخوانی قرآن یک کار زائد و اشتباه است. چون اگر کسی با ۳۰ سال سن بخواهد قرآن را یاد بگیرد، در ابتدا به او می گویند که روخوانی را فرا بگیرد، درحالی که چنین شخصی در دوره دبستان همه این مطالب را یاد گرفته است.

وی که معتقد است روانخوانی هم مانند روخوانی کاری زائد است، اضافه کرد که دانش آموزان و علاقه مندان به یادگیری قرآن کریم نیازی به گذراندن دوره های روخوانی و روانخوانی ندارند و به صورت عملی می توانند در کوتاه ترین زمان، قادر به خواندن قرآن شوند.

سید علی یزدی‌خواه با اشاره به روش های آموزش قرآن در مدارس به خبرنگار معارف ایرنا گفت: هر دانش آموز در دوران تحصیل ۷۲۰ ساعت آموزش های روخوانی، روانخوانی و معنای قرآن را فرامی گیرد ولی درحدود ۵۰درصد دانش آموزان نمی توانند قرآن بخوانند و این مساله نشانگر ضرورت بازنگری در شیوه های تدریس آموزش قرآن در مدارس است.

نماینده مجلس: سند جامع هم‌افزایی نهادهای قرآنی تهیه شود

وی افزود: البته میزان علاقه مندی معلمان یکی از عواملی است که دانش آموزان را به یادگیری قرآن تشویق می کند. البته امروز محیط های آموزشی برای یادگیری قرآن متنوع شده است و مساجد و هیات ها نیز برنامه هایی برای آموزش قرآن دارند.

یزدی خواه ادامه داد: نشان دادن علاقه مندی معلمان به آموزش قرآن و تمرین و پشتکار دانش آموزان باعث نهادینه شدن آموزش قرآن در میان کودکان و نوجوانان می شود. متاسفانه برای آموزش قرآن کمتر از ابزارهای هنر استفاده می شود و برخی روش های آموزشی نیازمند پوست اندازی است.

نماینده مردم اسلامشهر، تهران، ری و شمیرانات با بیان این مطلب که در حوزه قرآن کم کاری شده است، اضافه کرد: علاوه بر همسویی نداشتن نهادهای قرآنی مانند سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان دارالقرآن الکریم و سایر نهادهای مربوطه، ما نیازمند یک سند جامع هم افزایی در زمینه آموزش قرآن هستیم. البته در حوزه های برنامه ریزی، جذب و تربیت نیروی کارآمد و تامین اعتبار هم مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید