منابع مالی مس به رفسنجان بازگشت

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته رفسنجان در خصوص مسائل شرکت مس اظهار کرد: فقط منابع مالی به ۲ بانک برنگشته که آن هم پیگیری ها در حال انجام است.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: راجع به انتصابات، رهبر انقلاب دستور دادند که در انتصابات، عزل و نصب ها مداخله نکنید؛ بله تنها اگر از ما نظر و مشورتی خواستند بیان می کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه صنعت مس، یک مورد نگرانی در بحث خروج منابع مالی از حساب های چند بانک شهرستان بود که با پیگیری های استاندار کرمان، منابع اکثرا به بانک ها برگشته و این جابه جایی به نفع مردم بوده است.

حجت الاسلام عسکری خاطرنشان کرد: خواسته ها، مطالبات و دغدغه های ما در مجموعه ادارات و شرکت مس، مدیریت کارآمد، متخصص و سپس افزایش تولید است که به نفع همه خواهد بود و البته توسعه در زمینه بهره بردرای هم از جمله دغدغه های ماست.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه اینهمه ذخایر خدادادی در معادن مس وجود دارد باید تولید ثروت را از این معادن افزایش داد بیان کرد: دغدغه دیگر ما امنیت و آرامش در مناطق معدنی است؛ نباید در مجموعه معدنی اضطراب و دلهره ای برای کارگران معادن ایجاد شود، لذا خواسته ما و خط قرمز ما تولید، افزایش تولید و حفظ امنیت کارگران است.

وی همچنین با بیان اینکه اگرچه ثمرات مس به همه مردم ایران می رسد اما افراد محدوده این معادن باید بیشتر خدمات را دریافت کنند گفت: مردم شهرستان های رفسنجان و انار در محدوده مس سرچشمه زندگی می کنند که باید خسارت های وارده به این جمعیت از ناحیه مس، جبران شود و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به کارکنان زحمتکش این صنعت سخت مس و هم به کسانی که در حوزه بهره برداری زندگی می کنند سزاوار آنان است.

امام جمعه رفسنجان سالروز تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی بسیج را در سال ۵۸ تبریک گفت و افزود: اگر می بینیم جهانخواران در تلاش هستند تا آشوب ها و اغتشاشات را به پا کنند می خواهند دوباره سلطه طلبی داشته باشند.

وی اضافه کرد: به این نتیجه می رسیم که سزاوار است مسئولان نظام در خدمت مجموعه بسیج باشند و نگذارند در مسائل زندگی، معیشت و نیز پیچ و خم ادارات سردرگم باشند؛ بسیج همواره در همه برهه ها اعم از سیل، زلزله، آبرسانی، محرومیت زدایی و غیره همراه مردم بوده است.

حجت الاسلام عسکری گفت: این مجموعه با همه ارزش هایی که دارد شبانه روز در کنار و خدمت مردم است بنابراین سزاوار بهترین خدمات هستند و مطمئنا این لشکر مخلص خدا، چشم فتنه را کور خواهد کرد و به فرموده رهبری این بساط اغتشاشات با بصیرت مردم و همت نیروهای بسیج و مسلح، جمع خواهد شد.

امام جمعه رفسنجان گفت: امروز برخی از نردبان نظام بالا رفته و از سرمایه های کشور استفاده کردند ولی به مردم و کشور خود پشت کردند؛ این سلبریتی ها که از قِبَل جامعه رشد کردند به دامان دشمن پناه آوردند.

وی افزود: اصلا نباید نگران این افراد باشیم؛ آنان هر کجا منافعشان بیشتر باشد به آنجا می روند و لذا نباید به آنان اعتماد کرد؛ اینها از ظلم و ستم فرار نکردند دنبال مادیات، رفاه و آسایش خود هستند بنابراین هرگز نباید نگران افراد دنیاطلب بود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید