کد خبر: 383173
۰
۰
نسخه چاپی

کتاب کوله پشتی در شیراز منتشر شد

به گزارش اقتصادآینده نیوز، این کتاب توسط علی شاهسون از خبرنگاران شیرازی به نگارش درآمده و در آن خاطرات رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس دانشکده و آموزشکده‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با محوریت دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر بازگو شده است.

در مقدمه کتاب کوله پشتی به اهداف تأسیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس، چشم انداز آن و در ادامه نیز به بیان بخشی از خاطرات ایثارگران پیشکسوت این دانشگاه در دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخته شده است.

روایتی از حضور همزمان سه برادر رزمنده در جبهه، دیدار با رهبر معظم انقلاب در بیمارستان، اجرای نمایش در جبهه، امدادگری در جاده‌های صعب العبور و کوهستانی، خمپاره‌های روی آب، حرکت با چراغ‌های خاموش خودرو در شب، شهیدی که زنده شد، اسیر کردن فرماندهان ارشد عراقی توسط بسیجیان کم سن و سال، وقتی به ۵ کیلومتری بصره رسیدیم، انفجار لوله تانک، استفاده از گونی به جای ماسک شیمیایی، خمپاره بعد از حمام، شلوار کردی سوغاتی، خمپاره دشمن و مخزن آبی که دو نیم شد و استتار با گچ از عناوین مختلف خاطرات منتشر شده در کتاب کوله پشتی است.

این کتاب به سفارش و همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی حرفه‌ای استان فارس توسط انتشارات آوای علم و ادب به مدیر مسئولی آمنه عوض پور، طراحی جلد و صفحه آرا بهنام زارع و ویراستاری توسط فاطمه فرخ به چاپ رسیده و شماره کتابشناسی ملی را دریافت کرده است.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از دانشگاه‌های دولتی و مأموریت گرا از سال ۱۳۴۳ با عنوان انیستیتو های تکنولوژی به منظور تربیت تکنسین و مهندسان حرفه‌ای و مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی در کشور تأسیس شده و در حال حاضر به عنوان دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور مشغول فعالیت است.

دانشگاه فنی حرفه‌ای استان فارس نیز در حال حاضر با داشتن ۱۴ واحد دانشگاهی در شهرستان‌های مختلف استان فارس از جمله شیراز، آباده، استهبان، اقلید، داراب، فیروزآباد، فسا، کازرون، لارستان، ممسنی، مرودشت و نی ریز به عنوان تنها دانشگاه متولی آموزش عالی فنی و حرفه‌ای با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآفرین مشغول فعالیت بوده و سالانه دانشجویان زیادی از این دانشگاه به عنوان مهندس و تکنسین وارد بازار کار می‌شوند.

براساس این گزارش، علی شاهسون مؤلف کتاب کوله‌پشتی از فعالان رسانه و عضو بسیج رسانه و خانه مطبوعات استان فارس دارای کارشناس روابط عمومی و کارشناسی ارشد ارتباطات بوده و بیش از ۱۷ سال سابقه خبرنگاری و دبیری خبر در رسانه‌های مختلف از جمله باشگاه خبرنگاران جوان، صداو سیمای مرکزی فارس، روزنامه خبر جنوب ، سبحان ، جام جم، خبرگزاری دانشجویی (snn) ، خبرگزاری فارس، نسیم و تسنیم را در کارنامه خود دارد.

از فعالیت‌های او در عرصه روابط عمومی نیز می‌توان به مسئولیت روابط عمومی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس، حرم مطهر شاهچراغ (ع)، هیأت ورزشهای همگانی استان فارس، انجمن ورزش فریزبی ایران و فعالیت به عضو شورای پنجم روستای قرآنی محمدآباد استهبان، عضو افتخاری در بخش رسانه و روابط عمومی مؤسسه قرآنی و فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س)، مجامع خیرین تأمین سلامت و شهرساز و فرهنگ ساز اشاره کرد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید