اتحاد ادیان و تلاش برای حفظ امنیت سبب اقتدار ایران می‌شود

در این بیانیه که روز شنبه در اختیار خبرنگاران قرار گرفت، آمده است: جامعه ارامنه اصفهان و جنوب ایران بعنوان بخش تفکیک‌ناپذیری از ملت بزرگ ایران، در عرصه‌های گوناگون تاریخ این سرزمین سعی در ایفای نقش خود در راه اعتلا و سرفرازی آن داشته و همواره در کنار دیگر هموطنان در بزنگاه‌های تاریخی، پایدار ایستاده است.
در این بیانیه افزوده شده است: در اعتراضات چند ماه گذشته، شهادت زنان، کودکان، جوانان و حافظان امنیت این سرزمین هر کدام به نوبه خود روح و وجودمان را عمیقا داغدار کرده و دل هر ایرانی آزاده‌ای را به درد آورده است.
ادامه این بیانیه حاکیست: بر ماست که بر اساس آموزه‌های دینی‌مان، اعمال هرگونه خشونت، که جز خسارت برای ایرانیان نتیجه دیگری ندارد را تقبیح و هم‌میهنان‌ خود را از هر گروه و تفکری دعوت کنیم تا به «ایران» بیندیشند.

در پایان این بیانیه با تاکید بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی این سرزمین کهن به پندی در داستان حضرت یعقوب با عنوان "پارسایی، محصولی است که در صلح و صفا و به دست صلح‌جویان کاشته می‌شود" اشاره شده است.

قدمت سکونت ارامنه در اصفهان به دوره صفویه بازمی‌گردد و اکنون حدود ۱۰ هزار نفر ارمنی در این خطه زندگی می‌کنند که حدود هشت هزار نفر آنها در کلانشهر اصفهان سُکنی دارند.

منبع: ایرنا

 

 

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید