کد خبر: 383263
۰
۰
نسخه چاپی

سه برابر دانش‌آموزان کشور در بازی‌های رایانه‌ای فعال هستند

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد صادق دهنوی شامگاه شنبه در مراسم اختتامیه رقابت‌های جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل گفت: بیش از ۳۰ میلیون بازی ساز در کشور داریم و حدود ۲۵ تا ۲۶ میلیون بازی موبایلی وجود دارد.

وی اظهار کرد: بازی‌های ویدیویی قابلیت‌های مختلفی دارند و برای رفع مشکلات روانی و درمان بیماری‌هایی نظیر روان پریشی و اوتیسم نیز می‌توانند کاربرد داشته باشند و در بازی‌های ویدیویی تا بحال زمینه اشتغال ۲ هزار نفر ایجاد شده است.

دهنوی گفت: با وجود اینکه تحریم‌ها بر حوزه بازی‌های ویدیویی ایران نیز تاثیرگذار بوده اما استعدادهای بازی‌سازها ایرانی بسیار قابل توجه است به نحوی که از نظر طراحی و ایده پردازی و تولید بازی حرف‌های زیادی برای گفتن در سطح بین المللی داریم و بازی سازهای ما بارها در رقابت‌ها و جشنواره‌های منطقه ای و جهانی درخشیده اند.

وی همچنین درخصوص هفتمین جام قهرمانان به میزبانی استان اردبیل گفت: ۱۴۰ نفر از استان اردبیل در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند و ۲۰ نفر از آنها خانم بودند که برای نخستین بار در این رقابت‌ها با موضوع فیفا حضور داشتند و برای شرکت کنندگان کارگاه های سواد رسانه ای و تجربه بازی‌سازی برگزار شد.

دهنوی افزود: علاوه بر شرکت کنندگان از استان اردبیل، ۲۵ هزار نفر در بخش مجازی این جام در چهار بازی از سراسر کشور مشارکت کرده بودند و این رقابت‌ها را با رویکرد نشاط افزایی، توجه به پیوست فرهنگی و استعدادیابی برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: همزمانی هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی با جام جهانی فوتبال سبب شد موضوع اصلی بازی‌های ارائه شده در این جام، مربوط به فوتبال و فیفا ۲۰۲۲ باشد و در این راستا با فدراسیون بازی‌های الکترونیک همکاری نزدیک داریم.

دبیر هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی افزود: نهاد ملی بازی‌های رایانه ای تصمیم دارد برنامه‌ها و کارهای ملی انجام دهد و خدمات خود را با توجه به حمایت‌های دولت، به کل کشور گسترش دهد.

وی ادامه داد: تاکنون ۶ دوره از این جام رقابت‌ها در کشور برگزار شده است و بازی‌سازهای ایرانی در سال ۲۰۱۵ مقام چهارم را در جهان کسب کرده بودند و در این دولت تلاش می‌کنیم فعالیت‌ها را در استان‌ها توسعه دهیم.

دهنوی افزود: این رقابت‌ها تاکنون در استان‌های خراسان رضوی، خوزستان، مازندران، قزوین و اردبیل برگزار شده است و از دستگاه‌های فرهنگی بخصوص آموزش و پرورش انتظار داریم در ارتقا سواد رسانه ای جامعه هدف، با ما همکاری کنند و برای راه اندازی انستیتو ملی بازی سازی در اردبیل آماده همکاری هستیم.

عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این آئین گفت: گسترش بازی‌های رایانه ای و ویدیویی عرصه ای برای تعاملات فرهنگی فراهم آورده است و ورزش‌های رایانه‌ای در کنار ورزش‌های فکری و جسمی اهمیت یافته است.

وی ادامه داد: در طراحی این قبیل بازی‌ها استعدادهای خوبی داریم و استعدادهای استان اردبیل نیز نسبت به استان‌های دیگر قابل توجه و بیشتر است و به علاقه مندان این بازی‌ها توصیه می‌کنم وارد میدان طراحی بازی‌های رایانه ای شوند.

اجرای سرود ایران قوی توسط گروه سرود روستای کرکر اردبیل و برگزاری مسابقه نهایی بین نفرات دوم و اول جام، از بخش‌های دیگر اختتامیه بود و در پایان از برترین‌های استانی هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی تجلیل شد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید