کد خبر: 385071
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

عضو شورای اسلامی شهر قدس خبر داد: آغاز عملیات اجرایی متروی غرب استان تهران و تقاطع غیرهمسطح میدان قدس در سال آینده

روح‌انگیز یوسفی عضو شورای اسلامی شهرقدس در خصوص مهم‌ترین موضوعات شهری بیان داشت: حل مشکلات ترافیکی، بهسازی و نوسازی بافت فرسوده، تسهیل صدور اسناد مالکیت و همچنین پیگیری احداث متروی غرب تهران از مهمترین برنامه‌های در حال پیگیری توسط شورای اسلامی شهرقدس است.

 عضو شورای اسلامی شهر قدس خبر داد: آغاز عملیات اجرایی متروی غرب استان تهران و تقاطع غیرهمسطح میدان قدس در سال آینده

به گزارش اقتصادآینده نیوز وبه نقل از  اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، وی اظهار داشت: مشکلات ترافیکی در سطح شهر شهروندان را آزار می‌دهد و مجموعه شورای اسلامی به صورت جدی پیگیر انجام طرح‌ها و ارائه راهکار برای رفع گره‌های ترافیکی می‌باشد و با انجام هر طرحی بدون انجام مطالعه مخالف است.

یوسفی افزود: تملک املاک واقع در طرح تعریض که سال‌ها موجب ایجاد ترافیک است در دستور کار شهرداری قرار گرفته و مطالعات لازم برای احداث تقاطع غیرهمسطح در میدان قدس تکمیل شده و در صورت تصویب در بودجه سال ۱۴۰۲ شاهد اجرای آن و کاهش بار ترافیکی در محور ۴۵ متری خواهیم بود.

عضو شورای اسلامی‌ در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه نوسازی بافت فرسوده نیز اذعان داشت: با پیگیری‌های شهردار، مدیریت سازمان بازآفرینی شهری و شورای اسلامی شهر طی یک سال گذشته ضوابط و محدوده جدید بافت فرسوده شهرقدس در تاریخ ۲۷ مهرماه ابلاغ شده است که می‌تواند مشوق و محرک لازم برای احیای بافت فرسوده باشد. البته اجرای دقیق ضوابط طرح و مشوق‌ها و تسهیل در صدور پروانه در مناطق سه‌گانه شهرداری توسط شورای شهر مورد نظارت مستمر قرار دارد.

وی مشکل فقدان اسناد مالکیت را اساسی‌ترین مشکل در توسعه متوازن شهر دانست و پیگیری صدور اسناد مالکیت و بازگشایی ستاد احیا و تبدیل به احسن را اولویت اول کاری دانستند.

یوسفی تصریح کرد: برای حل این مشکل دیرینه و صدور اسناد مالکیت شهروندان، مقام معظم رهبری در سال ۸۶ دستور پیگیری موضوع تبدیل به احسن و صدور بدون قید و شرط اسناد مالکیت در موقوفه خاص را صادر فرمودند که اجرای دقیق آن را از مسئولین اوقاف شهرستان قدس و استان تهران به صورت جدی مطالبه می‌نماییم.

عضو شورای اسلامی شهر قدس در خصوص احداث متروی غرب تهران نیز اظهار داشت: در ۵ سال گذشته موضوع احداث خط متروی شهرهای غرب تهران مطرح بوده و از مطالبات جدی شهروندان است که در نهایت با موافقت مسئولین استانی و شهرستانی مقرر گردید با همکاری و تامین اعتبار توسط ۷ شهرداری غرب تهران کار مطالعاتی در سال ۱۴۰۱ تکمیل شود و در سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی آغاز گردد. مبلغ پیش بینی شده سهم شهرداری قدس حدود ۴۵۰ میلیارد تومان است.