کد خبر: 386617
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

همایش «آموزه‌های‌ زلزله بم و بررسی بازآفرینی شهری و بسته‌های تشویقی شهرسازانه» در شهرقدس برگزار شد

همایش «آموزه‌های‌ زلزله بم و بررسی بازآفرینی شهری و بسته‌های تشویقی شهرسازانه» در جهت کاهش آسیب‌پذیری و مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده و نوسازی مردمی مسکن با حضور نمایندگانی از شهر بم و مدیران استانی در سالن همایش‌های فرهنگ و هنر شهرداری قدس برگزار شد.

همایش «آموزه‌های‌ زلزله بم و بررسی بازآفرینی شهری و بسته‌های تشویقی شهرسازانه» در شهرقدس برگزار شد

به گزارش اقتصادآینده وبه نقل از  اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، در این همایش مهندس معماریان معاون فنی و نظارت شرکت بازآفرینی شهری ایران، مهندس شافعی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و مهندس محمدزاده رئیس اداره راه و شهرسازی غرب استان تهران حضور داشتند.

در ابتدای همایش، مهندس سعید شهلی شهردار و دبیر ستاد بازآفرینی فضاهای شهری شهرستان قدس ضمن گرامیداشت فرارسیدن ایام فاطمیه و خیر مقدم به حاضرین در نشست، به بیان مباحثی در خصوص بافت‌های فرسوده شهرقدس پرداخت.

وی در تشریح طرح‌ها و پروژه‌های شهرداری قدس در راستای بازآفرینی فضاهای شهری و احیای این بافت‌ها، به توسعه زیرساخت‌های شهری در بافت‌های فرسوده، ایجاد دفاتر تسهیل‌گری در محلات هدف بازآفرینی شهری و ارائه بسته‌های تشویقی جهت ترغیب شهروندان به مشارکت در این امر اشاره کرد.

در ادامه این نشست وحید گلی‌کانی، فرماندار و رئیس ستاد بازآفرینی شهری شهرستان قدس در سخنانی بر ضرورت توسعه طرح‌های بازآفرینی شهری جهت احیای بافت‌های فرسوده تاکید کرد و بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهرقدس را نیازمند اقدامات زیربنایی در این زمینه دانست.

وی به اقدامات و برنامه‌های ستاد بازآفرینی فضاهای شهری شهرستان قدس در راستای کاهش آسیب‌پذیری و مقاوم‌سازی و نوسازی بافت‌های فرسوده این شهر پرداخت و اظهار امیدواری کرد که با اجرای درست و مأثر طرح‌های بازآفرینی، شهرقدس به الگویی موفق در این زمینه تبدیل شود.

در بخش دیگری از همایش آموزه‌های‌ زلزله بم و بررسی بازآفرینی شهری و بسته‌های تشویقی شهرسازانه، جزینی‌زاده نماینده‌ شهر بم از استان کرمان، در سخنانی به خسارات گسترده زلزله بم و اقدامات زیرساختی و توسعه‌محور طی ۱۹ سال گذشته در جهت بازسازی این شهر پرداخت.

در پایان این همایش نیز مهندس معماریان معاون فنی و نظارت شرکت بازآفرینی شهری ایران مباحث و مبانی بازآفرینی فضاهای شهری و راهکارهای احیای بافت‌های فرسوده را تشریح کرد.