کد خبر: 390055
۰
۰
نسخه چاپی

غرب به دنبال گرفتن عزت زن است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین حسین حائری عصر یکشنبه در مراسم نذر اهدای چادر مشکی برای مادران نمونه که توسط یک بنیاد خیریه در مشهد و مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: خداوند اساس تربیت و محبت را در وجود مادر گذاشته و این ارزشهای واقعی زن است که متأسفانه سلطه گران غربی این ارزش واقعی که مادری و تربیت فرزند است را از او گرفتند و مسئله تساوی را مطرح کردند و در واقع با این کار کلاه بر سر زن گذاشتند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: خدای متعال برای انسان بالاترین ارزش را قائل شده و منظومه هستی برای انسان خلق کرده است، همچنین پیامبر گرامی اسلام (ص) به عنوان سنبل انسان تام و تمام دلیل خلقت دنیاست.

وی با بیان اینکه انسان به عنوان اساره خلقت خداوند ساختار او را در وجود زن قرار داده، گفت: متولد کننده و به وجود آورنده انسان زن است و خداوند متعال تربیت انسان را در دست زن گذاشته است.

حجت الاسلام حائری با بیان اینکه سردمداران اروپایی محبت، طهارت، پاکی و پرهیزگاری موجود در زن که باید مایه آرامش همسر و تربیت فرزندانش باشد را از او گرفتند و شخصیت واقعی زن را به هم ریختند، افزود: بد ترین ظلم به زن، گرفتن مقام عزت، طهارت و وادار کردن به کارهایی که در شأن او نیست.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: آنها با این بهانه با بوق و کرنا فرهنگ غلط و ضد انسانی در مورد زن را حاکم کردند و اگر مسئولین جامعه، آموزش و پرورش و اندیشمندان در این خصوص تعمد نکنند، مسیر انسانیت را منحرف خواهند کرد و اگر غفلت کنیم حق و حقیقت را می‌پوشانند.

وی گفت: ما باید از اصالت، کرامت زن، حقیقت خانواده و ارزش‌های متعالی که دین ما برای زن تعیین کرده حمایت کنیم که یکی از اینها پوشش است.

حجت الاسلام حائری افزود: هر اندازه ظاهر زن با کرامت و با شخصیت باشد نشان دهنده ارزش اوست، و حضرت علی (ع) فرمود «غرور برای مرد به عنوان بدترین رذیله اخلاقی و مایه سقوط اوست و برای زن مایه عزت است که در برابر بیگانه هر اندازه مغرورتر باشد برای زن ارزش است».

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه لباس سیاه برای بانوان لباس غرور است، گفت: زنان با پوشیدن‌چادر مشکی این غرور را به تصویر می کشند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید