کد خبر: 390351
۰
۰
نسخه چاپی

وضعیت ذخیره‌سازی سوخت در همدان مطلوب است

به گزارش اقتصادآینده نیوز، علیرضا قاسمی فرزاد در چهل‌و دومین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، گفت: در تدابیری که طی یکسال گذشته اتخاذ شد، خطوط و شریانات اصلی پدافندی تقویت شدند و هم‌اکنون در مسیر اصلی خطوط انتقال هستیم، بنابراین به هیچ وجه دچار قطعی و یا افت فشار گاز نخواهیم شد.

وی افزود: از نخستین استان‌هایی بودیم که ساعات اداری را کاهش دادیم تا صرفه جویی در مصرف انرزی انجام شود، این اقدام باعث شد تا روزانه ۱۷ درصد از مصرف گاز کاهش پیدا کند.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: نیروگاه شهید مفتح پس از تعمیرات، حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب گاز نیاز داشت که این میزان از محل تعطیلی‌های مدارس و دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها، نهادها، بانک‌ها و کاهش ساعات اداری تأمین شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مصرف خانگی گاز در اولویت است، شرکت گاز طی برنامه‌ریزی‌های دقیق، تصمیماتی اتخاد کرده که گاز واحدهای تولیدی دچار قطعی نشوند.

استاندار همدان افزود: با تلاش و هماهنگی مجموعه مدیریتی استان، شرکت گاز، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت توزیع برق، در هیچکدام از بخش‌های مختلف تأمین سوخت و انرری مشکل خاصی در سطح استان نداریم.

قاسمی فرزاد مطرح کرد: سوخت و انرژی به اندازه کافی در استان ذخیره‌سازی شده است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی اظهار کرد: طی ۷۲ ساعت گذشته، مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با نهایت تلاش و با همکاری شهرداری همدان، توانسته معابر و راه‌های اصلی را بازگشایی کند.

قاسمی فرزاد افزود: با توجه به این‌که نیروگاه شهید مفتح چندماه یکبار، تعمیرات اساسی را انجام می‌دهد و همچنین شبکه توزیع در شمال کشور ناپایدار است، این نیروگاه می‌بایست پس از تعمیرات به چرخه شبکه توزیع برمی‌گشت.

وی ادامه داد: با توجه به تأکیدهای مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید، در شرایط بحرانی، مصرف سوخت دوم کارخانجات باید تأمین شود.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: گاز مصرفی منازل خط قرمز دولت مردمی و انقلابی سیزدهم است، در کنار آن باید مراقب باشیم واحدهای تولیدی و گلخانه‌های استان نیز دچار مشکل نشوند.

وی با اشاره به اینکه مردم شریف استان همدان صرفه جویی در مصرف گاز را در اولویت قرار دهند، گفت: حدود ۱۰۰ درصد منازل در استان گازرسانی شده‌اند، این اقدام شرکت گاز استان قابل تقدیر است.

استاندار همدان بیان کرد: رسانه، آموزش و پرورش و صدا و سیمای مرکز همدان در راستای ترویج فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی و اصلاح الگوی مصرف تلاش کنند.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: در شرایطی که هم‌وطنانمان درگیر بحران هستند، باید استفاده بهینه از منابع و انرژی را به عنوان یکی از اقدامات اساسی مقابله با بحران، در دستورکار قرار دهیم.

وی افزود: در صورت قطع گاز واحدهای تولیدی، حتماً پیش از قطع شدن، سوخت دوم در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید