کد خبر: 390397
۰
۰
نسخه چاپی

گزارش بازار‌ها امروز ۲۷ دی ۱۴۰۱ | با نوسان قیمت سکه، حباب سکه چه تغییری کرد؟

به گزارش نبض بورس، به صورت روزانه نبض بورسبورس وضعیت بازار‌های موازی بورس (بیت کوین، سکه، طلا و دلار) را بررسی خواهد کرد و ضمن مرور روند هفتگی این بازار‌ها به بررسی گزارش وضعیت قیمت و اخبار مهم بازار در همان روز خواهد پرداخت. بازار‌ها در روز جاری ۲۷ دی ۱۴۰۱ چگونه بود؟

بیت کوین

بازار بیت کوین در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۲۰۹۱۸-۱۷۲۶۵ دلار در نوسان بود. قیمت این رمزارز امروز در محدوده‌ی ۲۱۲۴۸ دلار معامله شد و نسبت به روز گذشته ۱.۷۷ درصد افزایش داشته است.
بررسی داد‌ه‌های آن‌چین نشان می‌دهد که بیت کوین باوجود رشد حدود ۲۳درصدی قیمت، احتمالاً از حمایت کافی برای ادامه روند صعودی خود برخوردار نیست. مارتون (Maartunn)، یکی از تحلیلگران آن‌چین تأییدشده در کریپتوکوانت (CryptoQuant)، عقیده دارد که در مرحله‌ی اول افزایش تسلط معاملات آلت کوین‌ها معمولاً منجر به کاهش قیمت بیت کوین می‌شود، در حالی که روند‌های صعودی پایدار با دامیننس بالای بیت کوین آغاز می‌شوند.
در مرحله‌ی دوم نرخ‌های تأمین سرمایه (Funding Rates) مبالغی هستند که معامله‌گران لانگ و شورت برای بازماندن موقعیت معاملاتی خود به یک‌دیگر پرداخت می‌کند. نرخ‌های تأمین سرمایه مثبت یعنی معامله‌گران روی افزایش قیمت شرط‌بندی می‌کنند. در مقابل، نرخ‌های تأمین سرمایه منفی به این معنی است که معامله‌گران شورت برای بازماندن موقعیت معاملاتی خود هزینه پرداخت کرده‌اند و بر روی کاهش قیمت شرط بسته‌اند. مارتون خاطرنشان می‌کند که نرخ تأمین سرمایه بیت کوین به بالاترین سطح خود از دسامبر ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰) رسیده است. این بدان معنی است که معامله‌گران بیت کوین در شرایط کنونی نگاهی صعودی دارند و به افزایش قیمت‌ها امیدوارند.
با این حال، این تحلیلگر این‌گونه نتیجه می‌گیرید: بررسی نمودار نرخ تأمین سرمایه نشان می‌دهد که ممکن است همیشه این اتفاق رخ ندهد. در دوره‌های قبلی که نرخ‌های تأمین سرمایه به اندازه امروز افزایش یافته بود، شاهد اصلاح قیمت بیت کوین بوده‌ایم.
علاوه بر این‌ها در مرحله‌ی سوم، یکی دیگر از تحلیلگران کریپتوکوانت با نام مستعار مک‌دی (MAC_D)، با بررسی ۳ اندیکاتور آن‌چین نتیجه گرفته است که با وجود افزایش قیمت بیت کوین به ۲۱,۰۰۰ دلار، هیچ سیگنال خریدی از سوی سرمایه‌گذاران نهادی وجود ندارد. سرمایه‌گذاران نهادی معمولاً علاقه دارند تا بیت کوین را بی‌سروصدا از طریق معاملات خارج از صرافی‌ها (OTC) خریداری کنند. بررسی داده‌های آن‌چین نشان می‌دهد که هیچ تراکنش غیرعادی در معاملات OTC رخ نداده است. به عقیده این تحلیلگر، افزایش کنونی قیمت بیت کوین به معنای شروع یک روند صعودی بلندمدت نیست.
مک‌دی در جمع‌بندی خود می‌گوید: فکر می‌کنم که افزایش کنونی قیمت بیت کوین، نتیجه افزایش تمایل معامله‌گران به خرید است که پس از انتشار داده‌های تورم ایالات متحده شکل گرفت. سرمایه‌گذاران نهادی آرام مانده‌اند و فقط نظاره‌گر هستند. /ارزدیجیتال

قیمت سکه  

قیمت سکه طرح جدید در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۲۱۱۹۷۰۰۰-۱۹۸۰۸۰۰۰ تومان در نوسان بود. قیمت این سکه امروز در محدوده‌ی ۲۱۱۹۷۰۰۰ تومان معامله شد و نسبت به روز گذشته ۴.۷ درصد افزایش داشته است. 
امروز نیز همانند دیروز رنگ حباب تمام سکه‌ها سبز و افزایشی بود بطوری که در زمان نوشتن این گزارش حباب سکه امامی با ۷۳۶ هزار تومان افزایش به ۳ میلیون و ۴۸۳ هزار تومان و حباب سکه بهار آزادی با ۶۸۱ هزار تومان افزایش به ۲ میلیون و ۳۲۸ هزار تومان رسید. حباب نیم سکه و ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب ۳ میلیون و ۷۱۶ هزار تومان و ۳ میلیون و ۸۸۱ هزار تومان و در نهایت ۲ میلیون و ۱۷۶ هزار تومان رسیدند.

قیمت طلا

قیمت طلای ۱۸ عیار در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۲۰۰۱۴۰۰-۱۸۸۲۰۰۰ تومان در نوسان بود که امروز در محدوده‌ی ۲۰۰۱۴۰۰ تومان معامله شد و نسبت به روز گذشته ۳.۵۱ درصد افزایش داشته است. 
به گفته‌ی شبکه‌ی اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز گزارش قبلی WGC شاهد چشم‌انداز پایدار، اما مثبت برای قیمت طلا بود. آخرین نشریه تأیید می‌کند که سناریوی بازار، اجرای یک رکود خفیف، البته با یک سیر نزولی به مراتب شدیدتر را به نمایش می‌گذارد. این بدان معناست که سال ۲۰۲۳ باید برای قیمت طلا مثبت باشد. اما سوال این است که چقدر؟ انتظار‌ها حاکی از آن است که قیمت طلا در ماه‌های آینده به سطحی بالاتر از ۲۰۰۰ دلار افزایش یابد، البته این حرکت نمی‌تواند بدون نوسان و تلاطم باشد، چرا که فدرال رزرو به زودی به چرخه‌ی انقباض خود پایان خواهد داد.

قیمت دلار  

قیمت دلار در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۳۸۸۰۰-۳۸۰۰۰ در نوسان بود که امروز در محدوده‌ی ۳۸۶۹۰ معامله شد و نسبت به روز گذشته ۰.۲۳ درصد کاهش داشته است.

گزارش بازار‌ها امروز ۲۷ دی ۱۴۰۱ | با نوسان قیمت سکه، حباب سکه چه تغییری کرد؟
منبع:

نبض بورس

سه شنبه 27 دی 1401 ساعت 19:06

https://www.tgju.org/news/2591684

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید