کد خبر: 390568
۰
۰
نسخه چاپی

گاز تربت جام وصل شد، آب قطع شد!

حسین جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عصر امروز آب شبکه شهری تربت جام دچار افت فشار و در دو نقطه نیز دچار شده است.

وی ادامه داد: دلایل متعددی برای افت فشار و قطعی آب وجود دارد که اولین دلیل آن می‌تواند ترکیدگی و نشت آب در شبکه توزیع یکی از شاخه‌ها و یا زیر شاخه‌های اصلی آب باشد.

فرماندار تربت جام با بیان این‌که ممکن است در سطوح زیرین منازل یا شبکه آب ترکیدگی رخ داده باشد که قابل مشاهد نباشد، ابراز کرد: دومین دلیل، مصرف غیر متعارف است که سبب می‌شود ورودی و خروجی مخازن برابر باشد.

وی تصریح کرد: برخی واحدهای مسکونی که به دلیل قطعی گاز خالی بودند، دچار یخ‌زدگی لوله‌ها و ترکیدگی شدند که با تعدیل دمای هوا و باز شدن یخ لوله‌ها، نشتی ایجاد شده و هدر رفت آب رخ می‌دهد.

جمشیدی اقدامات انجام شده برای رفع مشکل را اینگونه بیان کرد: برای جبران افت فشار آب، آب، یک حلقه چاه با ۱۵ لیتر در ثانیه وارد مدار شده است و تا ساعات دیگر نیز ۳۵ لیتر در ثانیه آب وارد مدار خواهد شد تا سطح ورودی را نسبت به خروجی بیشتر کنیم.

فرماندار تربت جام اضافه کرد: بر اثر یخبندان و افزایش دما در دو روز اخیر، احتمال ترکیدگی لوله انتقال آب در شبکه اصلی سطح شهر نیز وجود دارد که هنوز نامشخص است.

وی گفت: به همین جهت دو گروه فنی از مرکز استان در تربت جام حضور پیدا کردند و با پایش میدانی، در حال جستجو و شناسایی مکان ترکیدگی هستند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید