کد خبر: 390767
۰
۰
نسخه چاپی

تروریستی خطاب کردن سپاه پس لرزه شکست اغتشاشات است

علی کوچک خانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدام اخیر پارلمان اروپا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران اظهار کرد: این اقدام یک حرکت نمایشی از سوی پارلمان اروپت است که وجاهت قانونی و ظرفیت اجرایی ندارد.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقشی حیاتی در امنیت کشور و مبارزه با تروریسم در منطقه دارد و این را به جهانیان ثابت کرده است.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه این اقدام پارلمان اروپا از روی استیصال و محکوم به شکست است، عنوان کرد: شکست غرب در اغتشاشات اخیر و همچنین شکست اطلاعاتی انگلیس در ماجرای کشف جاسوس، آنها را به این حرکت نمایشی وا داشته است.

کوچک خانی با بیان اینکه این کار نمایشی، خارج از عرف دیپلماسی و همچنین فارغ از عقلانیت است، تاکید کرد: در هیچ جای دنیا نیروی نظامی رسمی یک کشور را تروریست نمی نامند.

وی با بیان اینکه اولین بار این حرکت را ترامپ انجام داد، تصریح کرد: همانطور که حرکت ترامپ آورده ای برای امریکا نداشت این حرکت پارلمان اروپا نیز نه تنها نتیجه ای ندارد بلکه خود آنها متضرر می شوند.

این کارشناس سیاسی اضافه کرد: بدون شک این حرکت با جوابی قاطع از سوی مجلس در قانون گذاری و همچنین نیروهای مسلح کشورمان همراه خواهد بود.

تصمیم پارلمان اروپا اشکالات فنی برای اروپا ایجاد میکند

وی با بیان اینکه این تصمیم اشکالات فنی برای اروپا ایجاد میکند بیان کرد: امنیت خلیج فارس بر عهده سپاه پاسداران است و همین کشورها باید برای عبور از خلیج فارس با سپاه ارتباط برقرار کرده و از سپاه اجازه بگیرند.

کوچک خانی با بیان اینکه این اقدام همچنین دخالت در امور داخلی ایران نیز محسوبی می شود، اضافه کرد: در اروپا معترضین به اشد ممکن از سوی حاکمان تنبیه می شوند اما برخورد با یک عده خرابکار اجاره ای در جمهوری اسلامی برای آنها سخت است

وی تاکید کرد: این اقدام مذبوحانه پس لرزه شکست اغتشاشات و ایجاد فتنه در کشور بود و دشمن حال به دنبال تغییر زمین بازی و نتیجه گرفتن از حرکتی است که با شکست روبرو شده است.

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: این حرکت نمایشی و فاقد ضمانت اجرایی است و تنها می توان آن را تسکینی بر دردهای امروز اروپا در شکست اغتشاشات دانست.

وی گفت: اروپا حتی با این حرکت علاوه بر اینکه به دنبال امتیاز گرفتن از ایران در مذاکرات برجام است بلکه به دنبال تسکین خود در شکست اکراین نیز خواهد بود.

این مسئول اظهار کرد: این بدعت ناشیانه می تواند عواقب ناامنی منطقه ای و حتی ایجاد خطر برای صلح جهانی را به دنبال داشته باشد و مسئول آن کشورهای تندرو منطقه هستند.

وی با بیان اینکه این اقدام تاثیری در توان و اراده سپاه ندارد افزود: سپاه نهادی برآمده از ارزش های انقلاب است و بر اساس اندیشه ها و ماموریت های خود اقدام می‌کند و این رفتارها تاثیری بر او ندارد.

کوچک‌خانی عنوان کرد: ماهیت این حرکت نمایشی باید برای نسل جوان و مردم تببین شود تا پادوهای این جریان روی افکار عمومی تاثیر منفی نگذارند

وی با بیان اینکه جریان انقلاب باید خدمات سپاه را معرفی کند، اضافه کرد: مردم به خوبی خدمات سپاه در عرصه های مختلف نظامی، امنیتی، عمرانی و حتی علمی را می دانند.

این کارشناس سیاسی در پایان یادآور شد: باید حیله های دشمن را معرفی کرد تا دشمن در جنگ رسانه ای و روایت، بر افکار عمومی تاثیر نگذارد .

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید