آمریکا برای تسکین شکست خود، اجازه صلح در افغانستان را نمی دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، نماینده دولت روسیه در امور افغانستان از تلاش های پنهانی آمریکا برای همدستی با مخالفان مقامات فعلی در این کشور خبر داد.

«ضمیر کابلوف» نماینده دولت روسیه در امور ویژه افغانستان روز جمعه اعلام کردکه کشورش شواهدی در اختیار دارد مبنی بر اینکه آمریکا در تلاش است تا کانال ارتباطی با مخالفان مقامات کنونی در افغانستان برقرار کند. از سوی دیگر شواهد روسیه حاکی از حمایت مخفیانه دولت واشنگتن از تروریست های داعش است.

نماینده دولت روسیه تاکید کرد که آمریکا چنین اقداماتی را در راستای زیان رساندن صورت می گیرد تا بلکه از این مسیر انتقام شکست سیاسی حقارت آمیز خود در افغانستان را بگیرد.

کابلوف متذکر شد که دولت آمریکا هر آنچه می تواند انجام می دهد تا افغانستان رنگ صلح به خود نبیند، و حتی شرایط نیز در این کشور رو به وخامت گذارد. بدین منظور با گروه های مسلح مخالف طالبان در حال برقراری ارتباط است.

نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور افغانستان پیش از این تاکید کرد: این واقعیت که در افغانستان آمریکایی ها با حضور نظامی شان دیگر وجود ندارند و همچنان رژیم فاسد دست نشانده شان نیر سر کار نیست؛ از موارد مثبت به شمار می آید.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید