کد خبر: 390830
۰
۰
نسخه چاپی

صدای مردم سیستان به مسئولان کشور نمی‌رسد

به گزارش اقتصادآینده نیوز آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان گفت: ماه رجب ماه معراج، نردبان ترقی تا آسمان معنویت، صعود پله به پله تا ملکوت و خداوند متعال، اولین ماه حرام و ماه ویژه خداوند برای بندگان ویژه، بندگی ویژه و اعمال ویژه است.

وی ادامه داد: ماه رجب شروعی برای آماده شدن، حرکت برای رسیدن به جایگاه درست و کسب لیاقت برای ورود به مهمانی خداوند در ماه مبارک رمضان است که از دوماه قبل‌تر دستورالعمل صادر شده تا لیاقت کسب کنیم و در ماه رمضان از مهمانی خداوند بهره مند شویم.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: نباید به گونه‌ای شود که ماه‌های رجب، شعبان و رمضان خاتمه یابد و ما همچنان دست خالی بمانیم، باید از همین ماه رجب که به دعا، استغفار، روزه و زیارت توصیه کرده‌اند بپردازیم.

وی گفت: بخشی از اعمال ماه رجب در مفاتیح‌الجنان آمده و مردم می‌توانند مورد مطالعه قرار دهند و مهم است که این ایام در غفلت سپری نشود و به خود اندیشیده، عملکردمان را ارزیابی و حال خود را بسنجیم. سال گذشته آمد و رفت، ما چه توشه‌ای دریافت کردیم و چه نورانیتی جذب کردیم و اکنون باز به ماه رجب، شعبان و رمضان رسیدیم که دوره سیر و سلوک، بندگی، زمان طلایی برای بندگی، کسب معنویت و تقویت ارتباط با خداوند متعال است.

امام جمعه زاهدان افزود: فردای قیامت ملائکه فریاد می‌زنند کجایند بندگانی که اهل بندگی در ماه رجب بودند و عده‌ای در صحرای محشر به پا خواسته و مورد لطف خدا قرار می‌گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در بخش پایانی خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان با اشاره به مشکلات منطقه سیستان گفت: در شرایط کنونی منطقه سیستان گرفتار مشکلات متعددی است که سرآمد آن بحث خشکسالی است زیرا از بارش رحمت الهی بهره‌مند نبوده و مسئولان نیز نتوانسته‌اند حقابه را بگیرند و خشکسالی سختی بر منطقه سیستان حاکم شده است.

وی افزود: در روزهای گذشته اضافه بر مشکلات موجود طوفان و یخبندان شدید سیستان را فراگرفت به گونه‌ای که طبق شنیده‌ها در داخل خانه هم تنفس سخت شده بود و یخبندان شدید خسارت‌های فراوانی به حوزه کشاورزی، باغداری، دامداری، گلخانه‌ها، استخرهای پرورش ماهی، خطوط انتقال آب و زیرساخت‌های شهری وارد کرد.

آیت‌الله محامی ادامه داد: در گام اول پیش بینی باید به درستی صورت می‌گرفت و در گام دوم نیز مدیریت بحران باید از وقوع حوادث پیشگیری می‌کرد و بعد از وقوع حادثه نیز خدمات رسانی به درستی انجام می‌شد که متأسفانه در هر سه بخش دچار مشکل بوویم.

وی بیان کرد: پیش بینی کامل نبود و البته برخی از مردم هم پیش بینی‌های هواشناسی را جدی نگرفته بودند و از بیمه محصولات خود غافل شده بودند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: مدیریت شرایط نیازمند ارائه سهمیه سوخت بیشتر بود و این در حالی است که حتی نفت عادی هم نبود و منجر به خسارت‌های گسترده شد هر چند که برخی از مسئولین از هیچ تلاشی دریغ نکردند اما باید مشخص شود که چه خدماتی به مردم سیستان ارائه شده است.

وی تاکید کرد: هزینه‌های زیای به دولت و مردم تحمیل شد در حالی که اگر درصد پایینی از این هزینه‌ها صرف پیشگیری کار شده بود کارها راحت‌تر انجام می‌شد و مردم آسیب نمی‌دیدند.

آیت‌الله محامی گفت: تعجب می‌کنم چگونه است که این وضعیت سخت به گوش مسئولان مرکز رسانده نمی‌شود در حالی که مسئولان، صدا و سیما و همه ما مسئول هستیم تا صدای مردم سیستان را به گوش مسئولان مرکز نشین برسانیم و بنده تنها فقط در اخبار صدا و سیما این مطالبات را می شنوم.

وی گفت: برای مثال در شهرستان تربت جام گاز قطع می‌شود و چندین برنامه و خبر در تلویزیون ملی مطرح و مسئولان مختلف رسیدگی و مسئولان شهرستانی هم در خانه مردم می‌روند عذرخواهی می‌کنند و در جایی که گاز لوله کشی قطع شده برق را هم رایگان می‌کنند اما سیستان گاز لوله کشی ندارد، نفت ندارد، کپسول گاز ندارد و یخبندان آب را هم قطع کرده و شرایط همچنان ادامه پیدا می‌کند. چرا برای رساندن صدای مظلومیت مردم سیستان به مرکز کوتاهی می‌شود.

وی ادامه داد: در این زمینه با استاندار گفتگو کردم و گزارش‌هایی از اقدامات، طرح‌ها و پشتیبانی‌های برنامه ریزی شده ارائه دادند و عرض کردم کنتورها می‌تواند رایگان توزیع شود گرچه فرمودند آب بدون کنتور وصل شده و در برابر جبران خسارت‌ها و سایر موارد هم باید کار کنند که توضیحاتی نیز ارائه کردند.

وی اضافه کرد: از دفتر رئیس جمهور تماس داشتند و گفتند برای جبران خسارت‌ها باید از طریق استانداری پیشنهاد ارائه شود و ما حمایت می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطر نشان ساخت: در شرایط کنونی گرفتار وضعیت سختی هستیم از این لحاظ که نفت کم و توزیع آن نامناسب است، کپسول گاز کم و منجر به راه اندازی بازار سیاه و توزیع نامناسب است که باید به سختی‌هایی که مردم مواجه هستند زودتر رسیدگی و برای جبران کاستی‌ها تلاش شود.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید