کد خبر: 390842
۰
۰
نسخه چاپی

عدالت در حوزه‌های مختلف اجرا نمی‌شود/برکناری مدیران ناکارآمد

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت الاسلام یدالله صفری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان گرمی با اشاره به تشکیل حکومت اسلامی بعد از سال‌ها شکنجه و تبعید اظهار کرد: هدف حکومت اسلامی عدالت، انسان سازی، تربیت انسان الهی، اجرای ارزشهای الهی است و حکومت اسلامی و سردمداران آن باید مواظب باشند.

وی با بیان اینکه تشکیل حکومت واقعی اسلام ناب و نگهداری آن آسان نبود، گفت: امام خمینی (ره) حکومت اسلامی تشکیل داد تا چهره عدالت خواهی اسلام را به دنیا نشان دهد و به تعبیر خود، انقلاب را صادر کند و چهره زیبای اسلام ناب محمدی (ص) را به جهانیان نشان دهد ولی با هزاران تأسف تمام کشورهای اسلامی و غیر اسلامی که ارباب و رعیت همدیگر بودند به سر حکومت اسلامی ریختند تا مثل قیام‌های قبلی سرکوب کنند و از تشکیل حکومت اسلام واقعی مانع شوند ولی خداوند خواست به دست این ملت این حکومت تشکل شود و قدرت مدیریت اسلام را به رخ عالم بکشد.

امام جمعه شهرستان گرمی بیان کرد: هم از بیرون و هم از درون تهاجم و شیطنت‌ها گسترده شد ولی اراده خدا بر این تعلق گرفت که این حکومت باشد و مثل خورشید بر تارک بشریت بتابد و ملت ایران را از بردگی پهلویان، آمریکاییان، انگلیسی‌ها نجات دهد بلکه آنها را به ملت سرافرازی تبدیل کند که شرق و غرب عالم را اقتدار او به حیرت در آورد.

حجت الاسلام صفری افزود: غیر از مشکلاتی که دشمنان ایجاد می‌کنند در داخل نیز مشکلاتی داریم که باید مسئولین بالادستی از مجلس و دولت و قوه قضائیه گرفته تا مدیران کل و رؤسای ادارات و خود مردم به آن توجه کنند.

وی ادامه داد: باید مواظب باشیم که به جای اسلام، احزاب حکومت نکنند، به جای ارزشهای اسلامی ارزشهای غربی حکومت نکنند، به جای افتخار به ارزش‌های اسلامی، ارزش‌های غربی افتخار نکنیم.

در مدیریت کشور هنوز با تراز حکومت اسلامی خیلی فاصله داریم

امام جمعه شهرستان گرمی با بیان اینکه ما در مدیریت کشور هنوز با تراز حکومت اسلامی خیلی فاصله داریم، گفت: هنوز در کشور در حوزه‌های مختلف عدالت اجرا نمی‌شود و هنوز افراد پست و ناتوان و منافق و زیاده خواه در پست‌های مدیریتی پیدا می‌شوند.

حجت الاسلام صفری با اشاره به عدم اجرای عدالت در معیشت مردم گفت: یکی بیکار است و دیگری صدتا کار دارد؛ یکی از گرسنگی می‌میرد و یکی تمام اعضای خانواده اش علی رغم مدرک تحصیلی عالی و سن بالا بیکار است دیگری تمام اعضای خانواده اش علی رغم پایین بودن مدرکش قبل از بلوغ جذب کار است و هنوز ادارات ما اسلامی نیست، کارمندان و رؤسای ادارات ما بهترین‌ها نیستند.

وی افزود: برخی ادارات، قانون را آن طوری که خودشان تفسیر می‌کنند به اجرا در می‌آورند، برخی ادارات اصحاب سبت شده‌اند و از قانون که باید گره مردم را باز می‌کردند برای مردم گره ایجاد می‌کنند، یکی بدون تحقیق سند صادر می‌کند و دیگری ملک مردم را منابع طبیعی اعلام می‌کند، آن یکی مردم را با حواله به امروز و فردا سرکار می‌گذارد و آن دیگری در اداره پیدا نمی‌شود، یکی به افراد خاص خدمت می‌دهد، مراکز علمی، یا متخصص تربیت نمی‌کند یا متخصص غیر متعهد تربیت می‌کند.

امام جمعه شهرستان گرمی ادامه داد: استفاده از بیت المال هنوز بر اساس موازین شرع نیست، هنوز جذب کارمند و نیرو بر ادارات عادلانه نیست، هنوز شایسته سالاری معیار نیست، هنوز ارباب رعیتی که از گذشته به ارث رسیده است به شکل‌های مختلف وجود دارد و علی رغم تمام زیبایی‌هایی که نظام اسلامی دارد و خدمات بسیار بزرگی که کرده است اما با این مشکلات هنوز پنجه نرم می‌کند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید