کد خبر: 390956
۰
۰
نسخه چاپی

نایسر صاحب سینما شد/ سالن های کردستان به ۱۶ مورد رسید

به گزارش اقتصادآینده نیوز امین مرادی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای برنامه های محوری حوزه هنری در خصوص توجه به مناطق کم برخوردار و با همکاری مؤسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز، معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی استان و مساعدت استانداری وسازمان مدیریت و برنامه ریزی استان عملیات ساخت دو سالن سینمایی مجهز به امکانات روز در نایسر به مرحله بهره برداری رسید.

وی افزود: در این پروژه که از ابتدای سالجاری عملیات اجرایی آن اغاز گردید دو سالن سینمایی با تجهیزات و امکانات روز سینمایی از جمله سیستم صوت وتصویر حرفه ای و پرجکش لیزری در سرای محله نایسر در مدت زمان کمتر از یکسال تکمیل و آماده بهره برداری است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان در خصوص زمان آغاز فعالیت این دوسالن گفت: با هماهنگی به عمل آمده در ایام مبارک دهه فجر با حضور مسئولین استانی و کشوری پخش فیلم در این دوسالن آغاز خواهد شد و همشهریان در نایسر از امکانات این دوسالن بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد: با شروع فعالیت این دو سالن سینمایی تعداد سالن های سینمایی حوزه هنری در استان کردستان به ۱۵ سالن با ظرفیت هزار و ۸۶۷ صندلی ارتقاء پیدا کرده و سرانه صندلی سینمایی در استان نیز به ۲ هزار و ۲۰۳ صندلی خواهد رسید.

رئیس حوزه هنری استان کردستان توسعه زیر ساخت های فرهنگی و هنری را به عنوان یک ضرورت مهم در استان قلمداد کرد و افزود: با گسترش و توسعه این زیرساخت ها علی الخصوص در مناطق کم برخوردار استان ضمن تقسیم عادلانه امکانات و ارتقاء شاخص های فرهنگی و هنری، بستر اصلی توسعه همه جانبه در استان فراهم می‌گردد.

مرادی با قدردانی از مساعدت و همراهی مسئولان کشوری و استانی در ساخت این پروژه فرهنگی و هنری آمادگی حوزه هنری در زمینه ایجاد زیر ساخت های سینمایی در دیگر شهرستان های استان را اعلام کرد.

وی اعلام کرد: هم اکنون پردیس سینمایی بهمن سنندج با ۷ سالن سینمایی و ۹۱۸ صندلی، پردیس سینمایی مهر سقز با سه سالن سینمایی و ۴۸۹ صندلی و پردیس سینمایی آزادی بیجار با ۳۳۸ صندلی زیر مجموعه حوزه هنری استان و سینما کردستان مریوان با ۳۳۶ صندلی در استان کردستان فعال است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید