کد خبر: 391186
۰
۰
نسخه چاپی

نخستین کمپ سلامت دانش آموزان آسیب‌دیده اجتماعی در کرج تشکیل شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز مهدی آقابراری بعد از ظهر یکشنبه در جلسه کمیته نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) با گرامیداشت فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن و نشانه گرفتن نظام خانواده در رأس آن آینده سازان این کشور اظهار داشت: درگیر شدن جوانان و نوجوانان به انواع آسیب‌های اجتماعی پاشنه آشیل فروپاشی کانون خانواده و نسل آینده و جامعه بوده است که با نگاه ویژه دولت سیزدهم و استاندار محترم به مناطق کم برخوردار اجتماعی تلاش شده تا از بخشی از این محرومیت‌ها در کاسته شود.

وی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از مصوبات شورای عالی اداری کشور برشمرد و افزود: در طرح نماد نیز محور کار امنیت اجتماعی دانش آموزان است و دستگاه‌های مختلفی از جمله مقام محترم قضائی، فرماندهی انتظامی، آموزش و پرورش، کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی، دانشگاه و نهادهای فرهنگی مشارکت دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج با اشاره به آمار آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان تصریح کرد: در طرح نماد وظایف دستگاه‌ها مشخص شده است و نوجوانان آسیب دیده که از طریق مدارس شناسایی و معرفی می‌شوند، از طریق بهزیستی در کمپ اختصاصی باید برای بهبود سلامت آنها از طریق متخصصان مرتبط اقدامات راهبردی صورت بگیرد.

آقابراری با تاکید بر ضرورت سیاستگذاری از طریق تشکیل کمیته نخبگان ذیل فرمانداری و در اجرای برنامه‌های این طرح اجتماعی گفت: دستگاه‌های عضو طرح نماد در شهرستان کرج می‌بایست ظرف ۲ هفته آتی نماینده تام الاختیار و تخصصی خود را به آموزش و پرورش معرفی کنند.

وی با اشاره به تشکیل هر دو هفته جلسه هماهنگی بین اعضا افزود: با تشکیل گروه‌های کارشناسی تصمیمات لازم برای مدیریت اجتماعی دانش آموزان آسیب دیده در شهرستان کرج به عمل خواهد آمد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج گفت: در خصوص خانواده‌های دانش آموزان نیازمند حمایت طرح نماد نیز از طریق کمیته امداد (ره) و بهزیستی اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از ارکان مهم نظام اجتماعی خانواده است و مهمترین موضوع در خانواده‌ها فرزندان هستند لذا سلامت اجتماعی آنها تضمین کننده سلامت جامعه خواهد بود و طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان نیز بمنظور پیشگیری از آسیب‌ها ابلاغ شده است که اکنون باید برای گذر از آسیب‌ها کار انجام دهیم.

در ابتدای این جلسه وضعیت آسیب‌های اجتماعی در جامعه دانش آموزی از سوی نواحی آموزش و پرورش شهرستان کرج گزارش داده شد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید