کد خبر: 391198
۰
۰
نسخه چاپی

خاطراتمشق‌های ناتمام دانش‌آموزان سال ۶۵ روایت شد

به گزارش اقتصادآینده نیوز، محفل خاطره‌گویی «مشق‌های ناتمام» به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز مدارس نواب صفوی و ۲۲ بهمن کوچه بینش زنجان برگزار شد و شاهدان واقعه در حضور دانش‌آموزان امروزی مدارس کوچه بینش به بیان خاطرات خود از دوم بهمن ماه سال ۶۵ پرداختند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز مدارس کوچه بینش، سخنان خود را با مقایسه حال و هوای شرایط تحصیلی دانش‌آموزان در سالهای جنگ و سالهای کنونی آغاز کرد و گفت: بمباران مدارس کوچه بینش اتفاق غریبی بود که ما مسئولین بایستی آن واقعه را به عنوان سند جنایتی از استکبار در مدارس نواب صفوی و ۲۲ بهمن کوچه بینش به نسل امروز تبیین و معرفی کنیم.

خاطرات تلخی از «مشق‌های ناتمام» دانش‌آموزان سال ۶۵ روایت شد

علی اسماعیلی که خود در آن روز از شاهدان واقعه بوده با توصیه به دانش‌آموزان حاضر در سالن ادامه داد: ما بایستی قدردان امنیت حاکم در جامعه باشیم که فرزندانمان در فضای مملو از آرامش می‌توانند به تحصیل بپردازند که از هیچ بُعد قابل مقایسه با گذشته نیست.

با اشاره به برنامه محفل خاطره‌گویی «مشق‌های ناتمام»، آن را فرصتی مغتنم برشمرد و افزود: با توجه به اینکه دانش‌آموزان نسل حاضر به سبب کوتاهی ما مسئولین از فضای هشت سال دفاع مقدس فاصله معناداری گرفته‌اند، برنامه‌های اینچنینی را فرصتی برا دانش‌آموزان امروز عنوان کرد تا با بیان تاریخ شفاهی از آن دوران در جریان شرایط سخت حاکم بر جامعه در سال‌های جنگ باشند.

خاطرات تلخی از «مشق‌های ناتمام» دانش‌آموزان سال ۶۵ روایت شد

در ادامه، عصمت صدرمحمدی مدیر وقت مدرسه دخترانه نواب صفوی در سال ۶۵، شعر خود را که پس از واقعه بمباران مدارس کوچه بینش از حال و هوای غم‌انگیز دوم بهمن ماه ۱۳۶۵ به زبان نثر به تصویر کشیده بود، به شعرخوانی پرداختند.

مسئول عملیات امداد در سال ۶۵ از دیگر شاهدان واقعه بمباران مدارس کوچه بینش بود که در مراسم حضور داشتند، گفت: در سالهای اوایل دهه ۶۰ شهرهای ایران مورد هجوم ددمنشانه بمباران رژیم بعثی عراق قرار گرفته بود، در آن سالها من در پایگاه عملیاتی حضور فعالی داشتم و با شنیدن بمباران شهرهای دیگر توسط نیروهای بعث، زنجان نیز در امان نبود.

رضا معجونی با شرح واقعه از ظهر روز دوم بهمن ماه ۶۵ و روزهای پس از آن تافزود: در حال حاضر با وجود مشکلات فراوان در کشور باید قدردان امنیت کشور باشیم، و ادامه داد: در آن سال‌ها بمباران مدارس، بیمارستان یا مجمتع‌های مسکونی جزء مکان‌هایی بود که هیچکس فکرش را نمی‌کرد که دشمن این محل‌ها را مورد حمله نظامی قرار دهد و بچه‌های کوچکی که توسط خانواده‌هایشان با امید و آرزویی به تحصیل فرستاده بودند، به شهادت برساند.

خاطرات تلخی از «مشق‌های ناتمام» دانش‌آموزان سال ۶۵ روایت شد

وی با اشاره به مکاتبات انجام شده با فدراسیون جهانی صلیب سرخ، با بیان اینکه این واقعه و مشابه آن جزو اصول بشردوستانه نیست، خواستار جلوگیری از این جنایات رژیم بعثی عراق شده بودند. اما…!

پخش نماهنگ «پرواز فرشته‌های» و اکران مستند «بچه‌های کوچه بینش» به کارگردانی شبنم طارمی و وحید انصاری از دیگر برنامه‌های محفل خاطره‌گویی «مشق‌های ناتمام» بود، همچنین در پایان این مراسم برگزیدگان مسابقه عکس و دلنوشته «بوی بهشت» ویژه پیاده‌رویی اربعین و جاماندگان و مسابقه عکاسی «لاله‌های زهرایی» بمناسبت تشییع شهدای گمنام معرفی و تقدیر به عمل آمد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

منبع: https://www.mehrnews.com/news/5689345/خاطرات-مشق-های-ناتمام-دانش-آموزان-سال-۶۵-روایت-شد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید