کد خبر: 391268
۰
۰
نسخه چاپی

ظرفیت هیئت های ورزشی در امدادرسانی های هلال احمر استفاده می شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز، سید قاسم موسوی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی با هیئت های ورزشی مرتبط با حوزه امداد و نجات افزود: نجات، مقوله ای کاملاً تخصصی به شمار می رود و هموطنان از هلال احمر انتظار امداد در حوادث را دارند.

وی با بیان اینکه در هلال احمر نیازمند تخصص های ورزشکاران در زمینه های مختلف هستیم، اظهارداشت: خوشبختانه قانون مدیریت بحران نیز بر این مهم تاکید کرده که هلال احمر و سازمان های دولتی با کمک و مشارکت هیئت های ورزشی در امدادرسانی همکاری داشته باشند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هیئت های ورزشی تخصص و امکاناتی دارند که در امدادرسانی ها می توانند همکاری بیشتری با هلال احمر داشته باشند.

موسوی با اشاره به آموزش های هلال احمر خاطرنشان کرد: با ارائه آموزش های عمومی و تخصصی برای ورزشکاران در هیئت ها و گروه های مختلف ورزشی و ثبت عضویت داوطلبانه آنها در سامانه هلال احمر می توانیم با مشارکت و همکاری هم در حوادث نجات جان هموطنان را رقم بزنیم.

وی یادآوری کرد: باید از امکانات در بخش های مختلف به منظور ارائه خدمات بشردوستانه استفاده کنیم که هیئت های ورزشی استان زنجان ظرفیتی مناسب برای ارائه خدمات مطلوب تر به هموطنان را در حوادث و سوانح مختلف دارند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان به برگزاری جلسه تخصصی تر تاکید کرد و گفت: با برگزاری این جلسات و رسیدن به بیان مشترک می توانیم تفاهم نامه ای را با سازمان ورزش و جوانان استان زنجان امضا کرده و آغاز همکاری های مشترک را در امدادرسانی به هموطنان در حوادث و سوانح رقم بزنیم.

همه افراد در هیئت ها و گروه های مختلف ورزشی زنجان می توانند عضو داوطلب هلال احمر شوند

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در ادامه این جلسه افزود: بر اساس طبق مصوبه جلسه گذشته مقرر شد تا از هیئت های ورزشی افرادی به هلال احمر معرفی کنند و از آموزش های مورد نیاز در حوزه امداد و نجات بهره مند شوند.

غفور آقاجانلو اظهارداشت: جمعیت هلال احمر ارگانی است که همه افراد در هیئت ها و گروه های مختلف ورزشی می توانند عضو داوطلب این مجموعه شوند تا همکاری ها منسجم تر از گذشته باشد.

وی یادآوری کرد: با ثبت ورزشکاران هیئت ها و گروه های ورزشی استان زنجان در سامانه عضویت جمعیت هلال احمر، عضویت داوطلبانه آنها در این مجموعه قطعی شده و با انجام فعالیت های امدادی، بیمه نیز شامل حال آنان خواهد شد.

آماده هرگونه همکاری با جمعیت هلال احمر استان زنجان هستیم

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: هلال احمر جایگاه ویژه ای در امدادرسانی به حوادث و سوانح دارد و تاکنون در سطح کشور به خوبی درخشیده است.

غفار امانی ادامه داد: می توانیم ورزشکاران استان زنجان را در هیات های مختلف ورزشی معرفی کرده تا عضو افتخاری هلال احمر شوند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

منبع: https://www.mehrnews.com/news/5689289/ظرفیت-هیئت-های-ورزشی-در-امدادرسانی-های-هلال-احمر-استفاده-می-شود

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید