کد خبر: 391274
۰
۰
نسخه چاپی

گلایه از فراهم نشدن زیرساخت های طرح ملی مسکن

به گزارش اقتصادآینده نیوز وحید داعی امشب در شورای مسکن استان اظهار کرد: سهمیه شهری مسکن خراسان جنوبی ۲۲ هزار واحد و در مسکن روستایی هم ۱۸ هزار واحد است.

وی عنوان کرد: در طرح ملی مسکن تا کنون دو هزار واحد در مرحله اسکلت بندی و دو هزار واحد هم در مرحله نازک کاری هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از وجود دو هزار و۹۲۴ واجد شرایط مسکن بر اساس قانون جوانی جمعیت دارای شرایط مورد نظر هستند، خبر داد و اعلام کرد: معادل سهمیه چهار سال استان در ۳۱ شهر خراسان جنوبی واحدهای مسکونی در حال اجرا داریم.

داعی عنوان داشت: حدود هزار و ۴۰۰ واحد فونداسیون آنها با کمک شهرداری بیرجند اجرا شده است و در ۳۰ شهر استان واحدهای ویلایی و تنها در مرکز استان واحدهای مسکونی آپارتمانی چهار یا پنج طبقه احداث می‌شوند.

وی تاکید کرد: بر اساس ماده چهار قانون جهش مسکن بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظفند حداقل ۲۰ درصد از تسهیلات هر سال را به حوزه مسکن اختصاص دهند و در تبصره این قانون هم آمده که اگر بانکی از پرداخت تسهیلات مسکن خود داری کند، باید جریمه ۲۰ درصدی را پرداخت کند که به خزانه واریز می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های موجود تنها بانک مسکن استان بیش از سهمیه خود تسهیلات مسکن پرداخت کرده و بقیه بانک‌ها یا تسهیلات پرداخت نکرده‌اند و یا میزان آن کم بوده است.

داعی عنوان داشت: در تعیین رتبه کشوری هر استان هر دو مورد مسکن روستای و شهری ملاک قرار می‌گیرد.

وی با انتقاد از فراهم نشدن زیرساخت‌های مورد نیاز آب و برق توسط دستگاه‌های متولی این موضوع افزود: با مصوبه شورای مسکن استان باید دستگاه‌های اجرایی مورد نظر موظف شوند در مدت زمان مشخصی برنامه‌های خود را در این خصوص با برآورد مالی ارائه کنند تا پیگیری برای تأمین اعتبار از محل اعتبارات ملی در تهران انجام شود.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید