کد خبر: 391396
۰
۰
نسخه چاپی

گزارش بازار‌ها امروز ۳ بهمن ۱۴۰۱ | دلیل تغییر روند بازارها چه بود؟

به گزارش نبض بورس، به صورت روزانه نبض بورسبورس وضعیت بازار‌های موازی بورس (بیت کوین، سکه، طلا و دلار) را بررسی خواهد کرد و ضمن مرور روند هفتگی این بازار‌ها به بررسی گزارش وضعیت قیمت و اخبار مهم بازار در همان روز خواهد پرداخت. بازار‌ها در روز جاری ۳ بهمن ۱۴۰۱ چگونه بود؟

بیت کوین

بازار بیت کوین در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۲۲۹۵۳-۲۰۷۷۸ دلار در نوسان بود. قیمت این رمزارز امروز در محدوده‌ی ۲۲۷۸۵ دلار معامله شد و نسبت به روز گذشته ۰.۶۱ درصد کاهش داشته است.
جیمز ادواردز (James Edwards)، تحلیلگر ارز‌های دیجیتال در شرکت فین‌تک استرالیایی فایندر (Finder)، در گفت‌وگویی با کوین‌تلگراف در ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) گفت: هم‌زمان با افزایش قیمت بیت کوین در آخر هفته، شاخص‌های بورسی نزدک و اس‌اند‌پی ۵۰۰ (S&P۵۰۰) نیز روند صعودی مشابهی را تجربه کردند. این نشان می‌دهد که افزایش قیمت‌ها منحصر به بازار ارز‌های دیجیتال نیست؛ در عوض با توقف رشد تورم به نظر می‌رسد که دلیل رونق کلی بازار‌ها بازگشت علاقه به ریسک‌پذیری میان سرمایه‌گذاران باشد؛ بنابراین بیت کوین فقط از تأثیرات احساسات مثبتی بهره‌مند شده است که از جا‌های دیگر سرچشمه می‌گیرد و این روند احتمالاً کوتاه‌مدت خواهد بود.
اگرچه بسیاری از کارشناسان خلاف نظر ادواردز را دارند بطوری که پلتفرم تحلیل بازار اینکام‌شارکس (IncomeSharks) نگاهی صعودی دارد. این شرکت با به‌اشتراک‌گذاشتن نمودار «وال استریت چیت شیت» در ۲۲ ژانویه (۲ بهمن) برای بیش از ۳۷۹٬۰۰۰ دنبال‌کننده توییتر خود، فروشندگانی را به تمسخر گرفت که فکر می‌کنند حرکات اخیر قیمت بیت کوین نشان‌دهنده یک تله گاوی است. /ارزدیجیتال

قیمت سکه

قیمت سکه طرح جدید در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۲۳۹۱۰۰۰۰-۲۰۲۰۱۰۰۰ تومان در نوسان بود. قیمت این سکه امروز در محدوده‌ی ۲۲۸۰۷۰۰۰ تومان معامله شد و نسبت به روز گذشته ۴.۸۴ درصد کاهش داشته است. 
امروز حباب تمام سکه‌ها قرمز و کاهشی بود بطوری که در زمان نوشتن این گزارش حباب سکه امامی با ۹۳۰ هزار تومان کاهش به ۳ میلیون و ۹۱۴ هزار تومان و حباب سکه بهار آزادی با یک میلیون و ۱۰۴ هزار تومان کاهش به ۲ میلیون و ۴۰۳ هزار تومان رسید. حباب نیم سکه و ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب ۴ میلیون و ۳۰۲ هزار تومان و ۴ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان و در نهایت ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار تومان رسیدند.

قیمت طلا    

قیمت طلای ۱۸ عیار در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۲۱۲۹۳۰۰-۱۹۳۱۲۰۰ تومان در نوسان بود که امروز در محدوده‌ی ۲۱۰۲۵۰۰ تومان معامله شد و نسبت به روز گذشته ۱.۲۷ درصد کاهش داشته است. 
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در مصاحبه اختصاصی با سایت طلا گفت: قیمت طلا و سکه امروز به دلیل کاهش نرخ ارز و عرضه ۴۵۰ هزار قطعه ربع سکه در بورس کاهشی شد.
وی گفت: از فردا قرار است ۴۵۰ هزار ربع سکه طلا بهار آزادی به مدت ۱۰ روز کاری از طریق بورس کالای ایران عرضه می‌شود که این خبر می‌تواند به کاهش حباب سکه کمک کند. طبق اعلام بانک مرکزی، عرضه ربع سکه طلای بهار آزادی در بورس کالا در این مرحله بصورت گواهی سپرده ناپیوسته خواهد بود و فرآیند کشف قیمت جدید در عرضه مربوطه هم بصورت ثبت سفارش دفتری با قیمت‌های مختلف است.

قیمت دلار    

قیمت دلار در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۳۸۷۰۶-۳۸۶۰۰ در نوسان بود که امروز در محدوده‌ی ۳۸۶۰۷ معامله شد و نسبت به روز گذشته ۰.۲۶ درصد کاهش داشته است.

گزارش بازار‌ها امروز ۳ بهمن ۱۴۰۱ | دلیل تغییر روند بازارها چه بود؟
منبع:

نبض بورس

دوشنبه 3 بهمن 1401 ساعت 19:51

https://www.tgju.org/news/2594011

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید