کد خبر: 391413
۰
۰
نسخه چاپی

آلایندگی ریزگردها در هرمزگان ماندگار شده است

به گزارش اقتصادآینده نیوز، حبیب مسیحی تازیانی بیان داشت: حتی اگر میزان ریزگردها اندک باشد، اما استمرار و پایداری آن در استان زیاد است. از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، ۲۶ روز هوای استان در شرایط اضطراری قرار گرفت که میزان آلایندگی در برخی موارد منجر به تعطیلی مدارس شد.

مسیحی تازیانی یادآور شد: برای مدیریت ریزگردها در هرمزگان اقداماتی انجام شده که می توان به ۳۰۰ هکتار مالچ پاشی طی سال گذشته، اجرای بادشکن های زنده و غیرزنده و کاشت درخت اشاره کرد که موجب تسهیل سکونت در روستاهای درگیر ریزگردها شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان همچنین از افزایش پایش های صنایع غرب بندرعباس خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۸۵ واحد صنعتی غرب بندرعباس به دلیل آلایندگی اخطار دریافت کردند که این اخطارها در مدت مشابه سال گذشته ۱۱۸ مورد بود.

وی استقرار مرکز پایش آلایندگی صنایع در غرب بندرعباس را ضروری دانست و اضافه کرد: امسال از استانداری درخواست کرده ایم برای تامین امکانات لازم برای راه‌اندازی این مرکز به اداره کل حفاظت محیط زیست کمک کند تا رصد دقیق در همه حوزه های آلودگی محقق شود.

جانشین معاون تولید و بهره‌برداری پالایشگاه آفتاب بندرعباس نیز در این آیین همکاری صنایع در بهبود شاخص های زیست محیطی و کاهش آلایندگی را علاوه بر وظیفه قانونی، بخشی مهم از مسئولیت اجتماعی توصیف کرد.

محمدعلی پیشاهنگ اظهار کرد: در این راستا بزرگترین بوستان مسئولیت اجتماعی توسط این پالایشگاه در بندرعباس ساخته شده است.

وی مشارکت در ساخت بوستان روستای گچین، توزیع نزدیک به ۲ هزار و ۴۰۰ جلد کتاب در حوزه محیط زیست و برگزاری مسابقه کتاب خوانی در روز جهانی محیط زیست را بخش دیگری از کارهای انجام شده معرفی کرد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید