کد خبر: 391430
۰
۰
نسخه چاپی

زنگ خطر چاقی کودکان در اردبیل به صدا درآمده است

به گزارش اقتصادآینده نیوز آرش سیادتی شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی طرح‌های جدید حوزه تغذیه در اردبیل اظهار کرد: امروز بیشتر جوامع به جای آنکه از عواقب گرسنگی رنج ببرند، دچار بدغذایی و تغذیه نامناسب هستند که گرفتاری در این زمینه بیشتر از فقر مطلق است.

وی با بیان اینکه زنگ خطر چاقی گروه‌های سنی مختلف به ویژه کودکان در استان اردبیل به صدا درآمده است، تصریح کرد: ما اضافه وزن نگران‌کننده‌ای را در گروه‌های سنی کودکان و زنان در استان اردبیل شاهد هستیم که اگر برنامه‌ریزی برای کاهش وزن و سالم‌سازی آنها انجام نشود، دغدغه‌ها و گرفتاری‌ها در این حوزه بیشتر خواهد شد.

رئیس دفتر بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: اکثر جمعیت بالای ۱۸ سال در استان اردبیل با اضافه وزن روبه‌رو هستند که در مراکز بهداشتی و درمانی کنترل‌ها و مراقبت‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.

سیادتی افزود: در کشور و به ویژه استان اردبیل ۲ برابر میانگین جهانی مصرف قند و نمک را شاهد هستیم که آثار و عوارض آن در دوران سالخوردگی و پیری بیشتر نمود پیدا می‌کند و بهتر است خانواده‌ها به سمت تغذیه سالم و خوردن غذاهای با ویژگی‌های ممتاز بروند.

وی ضرورت پرهیز از مصرف بیش از حد غذاهای آماده و فست‌فودی را در کنار مصرف بیش از حد شیرینی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در گروه غذایی نان و غلات شایسته است خانواده‌ها از نان و غلات سبوس‌دار استفاده کرده و در تغذیه روزانه مصرف میوه و سبزی را بگنجانند.

سیادتی استفاده مداوم از مواد پروتئینی، تخم مرغ و گوشت سفید را یادآور شد و اضافه کرد: مصرف گوشت قرمز باید در هفته حداقل به ۲ نوبت تقلیل پیدا کند ولی مصرف ماهی و مرغ هیچ مشکلی را به وجود نمی‌آورد.

رئیس دفتر بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از تدوین طرح غذای سالم و ارائه بسته‌های پیشنهادی به خانواده‌ها در قالب مراکز بهداشتی و درمانی خبر داد و بیان کرد: هم در شهرها و هم روستاها این مراقبت‌ها و پیش‌بینی‌ها به صورت دقیق در حال انجام است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید