کد خبر: 391456
۰
۰
نسخه چاپی

توسعه شبکه خدمات پس از فروش گروه سایپا با ورود به بازار لوازم یدکی خودرو/ باید در قالب جهاد تبیین با بیان توانمندی های حوزه تولید و تنوع محصول و ... در جامعه امید آفرینی کنیم/ در حال حاضر مشکل نقدینگی در گروه سایپا نداریم

 

مدیرعامل گروه سایپا در همایش نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش گفت:

 

محمدعلی تیموری با اشاره به وضعیت سایپا در زمان ورودش گفت: در ابتدای حضور تیم مدیریتی جدید در یکسال گذشته وضعیت سایپا در شرایط بسیار سختی قرار داشت به نحوی که زیان 55 هزار میلیاردی سایپا و خودروهای ناقص موجود در پارکینگ ها باعث شده بود که تولید روزانه به هزار و 50 دستگاه برسد.

او افزود: بر این اساس در ابتدای کار تمرکز را بر تولید محصول اقتصادی قرار دادیم چرا که هر بنگاه اقتصادی اگر تولید و خدمات اقتصادی ارائه ندهد دوام نخواهد آورد و دچار مشکل خواهد شد لذا با این شرایط توانستیم تولید، فروش و نقدینگی را مدیریت کنیم به نحوی که در حال حاضر سایپا در شرایط مناسبی قرار گرفته است.

تیموری تاکید کرد: از ابتدای سال تا کنون میزان فروش گروه سایپا به 75 هزار میلیارد تومان رسیده و این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته 43 میلیارد تومان فروش گروه سایپا بود و بر اساس برنامه ریزی این عدد تا پایان سال به غیر از فروش محصولات وارداتی به 100 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

او افزود: با توجه به اینکه امسال سه خودرو پرتیراژ تیبا، تیبا2 و ساینا از خط تولید خارج شد ولی خوشبختانه با برنامه ریزی مناسب و جایگزینی با محصولات جدید توانستیم به لحاظ تیراژی 9 درصد رشد و از نظر درآمدی صد در صد افزایش داشته باشیم و این درحالی است که از سال گذشته هیچ گونه افزایش قیمت بر روی محصولات نداشته ایم و صرفا با تغییر سبد محصولات این موفقیت ها حاصل شده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: در سال گذشته نرخ تولید عبور مستقیم پایین بود و خودروهای تولید شده به صورت ناقص در پارکینگ ها انباشته می شد که این موضوع هم باعث افزایش هزینه نگهداشت و انبار داری شده بود و هم باعث کاهش کیفیت محصولات در زمان تحویل خودرو به مشتری می شد و خوشبختانه با برنامه ریزی انجام شده در تولید به صورت عبور مستقیم و تکمیل خودروهای ناقص دپو شده در پارکینگ ها نسبت به گذشته رشد چشمگیر و قابل توجهی داشته ایم.

او با بیان اینکه در گروه سایپا در تولید دو حوزه سواری و تجاری تمرکز کرده ایم، افزود: در تولید خودرو سواری در خانواده کوییک، ساینا و شاهین تمرکز داریم و برای خانواده کوییک با تولید متوسط روزانه هزار و 200 دستگاه، رشد 88 درصد را به دست آورده ایم و در تولید خانواده ساینا 21 درصد رشد داشته ایم که در حال تولید به صورت CNG و اتوماتیک کردن این خودرو هستیم و به همین دلیل با رشد تولید کمتری نسبت به کوییک همراه بوده است. در خانواده تجاری نیز با تمرکز در گروه زامیاد خودروهای متنوع سبک و سنگین در دستور کار جهت عرضه داریم که به زودی وارد بازار خواهند شد.

تیموری با بیان اینکه تولید خودروهای تجاری دو مزیت دارد، افزود: این خودروها باعث ایجاد اشتغال هم در داخل کارخانه و هم برای مردم می شود همچنین شامل قیمت گذاری دستوری نیستند و به راحتی بر اساس عرضه و تقاضا قابل فروش هستند و لذا بر همین اساس نگاه گروه سایپا تولید و تنوع سبد محصول در حوزه خودروهای تجاری در سال آینده است.

او افزود: دراین حوزه نیسان پادرا لانگ محصول جدیدی است و با توجه به اینکه 80 درصد بارهای داخل شهر حجیم و وزنی زیادی ندارد لذا این خودرو به نحوی طراحی شده که قابلیت حمل بارهای حجیم را دارد و رقیب خودروهای 4 تا 6 تنی وارداتی است. 90 درصد قطعات این خودرو داخلی و خدمات پس از فروش آن به راحتی در کشور انجام می شود در حالی که خودروهای وارداتی قطعاتش از خارج کشور باید تامین شود و از خدمات مناسبی هم برخوردار نیستند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: علاوه بر این در حوزه خودروهای تجاری، ون 14 نفره در دست تولید داریم که بسیار اقتصادی و مناسب برای حمل و نقل داخل شهر و ناوگان عمومی است. دراین خصوص با شهرداری تهران مذاکراتی انجام شده و امیدواریم بتوانیم در این حوزه همکاری مناسبی داشته باشیم.

او افزود: در حال حاضر تولید روزانه دو هزار 50 دستگاه در گروه سایپا است و بر اساس برنامه سال آینده این تعداد به دو هزار 400 دستگاه خواهد رسید و عبور مستقیم نزدیک به 100 درصد بوده و هزینه پارکینگ که سال گذشته 180 میلیارد تومان بوده در سال جاری صفر شده است.

او افزود: در سال جاری در حوزه بازار لوازم یدکی و قطعات اصلی نیز برنامه ریزی شده به نحوی که تا کنون بیش از 3 هزار و 280 میلیارد تومان فروش در این زمینه داشته ایم و این در حالی است که سال گذشته هزار و 800 میلیارد تومان فروش داشته ایم و برنامه تا پایان سال به 6 هزار میلیارد تومان برسد و برنامه سال آینده 12 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

تیموری تصریح کرد: در حال تهیه نرم افزاری هستیم که بر اساس سامانه ای بتوانیم خودروهای تولیدی را در صورت تمایل رصد کنیم تا در صورت بروز مشکل فنی، سرقت و یا هر موضوع دیگری به مشتریان کمک رسانی شود. بر این اساس این سیستم با استفاده از سیم کارتی کار می کند و این سیم کارت به صورت یک طرفه اطلاعات خودرو را که از ECU خودرو دریافت می کند از طریق اپلیکیشنی که در گوشی مشتری نصب شده به سامانه ارسال می کند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: در گذشته انصراف از خرید خودرو در سایپا بسیار زیاد بود و این لطمه زیادی به شبکه خدمات پس از فروش وارد می کرد و اکنون با انجام بیش از 40 پروژه کیفی بر روی محصول شاهین خوشبختانه انصراف از خرید به صفر رسیده که نشان از رضایت مشتریان از این خودرو دارد.

او با بیان اینکه باید در قالب جهاد تبیین در جامعه امید آفرینی کنیم گفت: در حوزه تولید و تنوع محصولات جدید، ورود به بازار لوازم یدکی، صادرات اقتصادی، افزایش کیفیت، واردات محصولات جدید و ... اقدامات خوبی صورت گرفته که باعث خوشحالی شبکه پس از فروش خواهد شد و این موارد باید به اطلاع مردم عزیز کشور نیز رسانده شود.

تیموری گفت: خوشبختانه در حال حاضر مشکل نقدینگی در گروه سایپا نداریم و بر همین اساس بازپرداخت تعهدات به زنجیره تامین از 180 به 120 روز رسیده و درتلاشیم که در سال آینده این موضوع به 90 روز برسد چرا که در این صورت سازنده قطعات می تواند نیروی انسانی خود را بهتر مدیریت کند و این موضوع قطعا بر روی تولید قطعات با کیفیت تاثیر گذار است.

او در خصوص صادرات محصولات جدید که توسط سایپا انجام خواهد شد گفت: در بازار صادراتی نیز نگاه سایپا صادرات اقتصادی است و بر همین اساس تیراژ صادرات محصول 18 درصد افزایش داشته و این درحالی است که به لحاظ ارزی 95 درصد رشد یافته که نشان از صادرات اقتصادی و با شرایط مناسب به سایر کشورهای هدف است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: سایپا چندین سال گذشته در حوزه واردات و مونتاژ خودروهای جدید فعالیتی نداشته و با وجود بهره مندی از خطوط تولید مناسب و با کیفیت شرایط مونتاژ را دنبال نکرده است. در حال حاضر با توجه به شرایطی که در واردات خودروهای جدید از سوی وزارت صمت ایجاد شده گروه سایپا تنها خودروسازی بوده که توانسته خودرو زیر 10 هزار دلار خرید و وارد کند و واردات چندین محصول به روز و مدرن را در دست اجرا دارد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید