کد خبر: 391485
۰
۰
نسخه چاپی

۵۰ مدرسه در مازندران زیر ۱۰ دانش آموز دارند

حسین کمالی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه آموزش و پرورش به برکت انقلاب اسلامی به تشریح دستاوردها پرداخت و افزود: در حال حاضر بیش از ۵۲۱ هزار دانش آموز در استان وجود دارد و نرخ بیسوادی به کمتر از شش درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت چندین برابر را در فضای آموزشی و پرورشی با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست، شمار معلمان را ۲۲ هزار نفر ذکر کرد و گفت: پس از انقلاب اسلامی در زمینه ساخت فضای آموزشی و تأمین نیروی انسانی رشد کردیم این در حالی که در قبل از انقلاب بسیاری از روستاها و مناطق فاقد مدرسه بودند در حالی که اکنون حدود ۵۰ مدرسه در استان زیر ۱۰ نفر جمعیت دانش آموزی دارد.

وی با اظهار اینکه انقلاب اسلامی به علم، تعلیم و تربیت و آموزش توجه خاصی داشته است، گفت: ایران اسلامی به عنوان الگوی کشورهای مختلف مطرح است و بسیاری از خیزش‌های بیداری اسلامی برگرفته از نهضت انقلاب اسلامی است.

کمالی به دستاوردهای دولت سیزدهم در امر آموزش و تربیت اشاره کرد و گفت: از زمان فعالیت دولت سیزدهم تاکنون شاهد ظرفیت سازی در حوزه تأمین امکانات و تجهیزات هستیم و ۱۴ میلیارد تومان سرانه به مدارس تزریق کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران توجه به مناطق محروم را از دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: در استان ۷۰ مدرسه شبانه روزی فعالیت دارد و امکانات قابل قبولی در این مدارس پیش بینی شده است.

وی با عنوان اینکه نگرانی و کمبودی در پذیرایی از دانش آموزان در مدارس شبانه روزی نداریم، گفت: ۸۵ پروژه ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی در استان اجرا شد و ۱۸ میلیارد تومان برای تأمین تجهیزات و امکانات ورزشی در استان هزینه شده است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید