کد خبر: 391487
۰
۰
نسخه چاپی

۲۰۰ پروژه در اراک در دهه فجر افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، امیر هادی عصر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر با اشاره به مهمترین اقدامات دستگاه‌های اداری و اجرایی اراک در یکسال گذشته اظهار داشت: در طی چهارده ماه گذشته فرمانداری اراک به کمک سایر دستگاه‌ها اقدامات مختلفی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و سایر بخش‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پروژه‌های عمرانی بسیاری از پروژه‌های ناتمامی که از آنها به عنوان آثار تاریخی نام برده می‌شد گشایش‌های خوبی انجام شده است، گفت: این پروژه‌ها به دلایل مختلفی از جمله کمبود اعتبار رها شده بود که با اقدامات و پیگیری‌های لازم و با همکاری دستگاه‌ها هم اکنون با سرعت و روند قابل توجهی رو به اتمام و بهره برداری هستند.

فرماندار اراک افزود: پروژه‌های متعددی از جمله کتابخانه مرکزی، بیمارستان ۹۶ تخت خوابی، تخصصی زنان و زایمان، پروژه تقاطع غیر همسطح سنجان، تکمیل طرح آبرسانی شهرستان اراک از سد کمال صالح و… نیمه تمام مانده بود که برخی از این پروژه‌ها در دهه فجر افتتاح می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های دهه فجر در اراک بیان کرد: در این ایام ۲۰۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان که ۱۸۰ پروژه آن افتتاحی است و ۲۰ پروژه جدید نیز کلنگ زنی می‌شود که در مجموع برای ۴۰ پروژه اقتصادی بالغ بر دو هزار نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌کند.

هادی با اشاره به بهره برداری از پروژه‌های عمرانی در یک سال اخیر افزود: آبرسانی به شهر داودآباد و ۳۴ روستای محور فراهان در قالب مجتمع امیرکبیر، از اقداماتی بود که عملیات اجرایی آن آغاز شده و اعتبار آن نیز از حوزه‌های مختلفی از جمله اعتبارات استانی، اعتبارات تنش آبی و… در حال انجام است.

وی افزود: در اراک ۳۸ پایگاه سلامت استیجاری وجود دارد و تأمین اعتبار ۱۵ پایگاه سلامت در سطح شهر نیز صورت گرفته است.

فرماندار اراک ادامه داد: بخشی از اعتبار تعریض محورهای آهنگران – ساروق، هزاوه – اراک و نیز تأمین شده و ارتقای محور قره کهریز نیز در دستور کار است و همچنین محور حادثه‌خیز جیریا در بخش ساروق نیز توسط اداره کل راهداری ایمنی‌سازی شد.

وی اضافه کرد: در ستاد تسهیل مربوط به اراک ۲۳۰ مصوبه برای صنایع غیرفعال این شهرستان تصویب شد و ۱۷۵ واحد غیرفعال با حمایت این ستاد فعالیت خود را از سر گرفتند.

هادی بیان کرد: در شهرداری اراک نیز از محل منابع آلایندگی تعداد ۷۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل اراک نوسازی شده است که تأثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد. همچنین شهرداری به دنبال استفاده از پساب برای نگهداری فضای سبز است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید