کد خبر: 391492
۰
۰
نسخه چاپی

مسئله فرزندآوری فقط با بخشنامه و تشویق حل نمی‌شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین رسول ساکی، دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت کشور اظهار کرد: اکنون موضوع جمعیت بسیار حائز اهمیت است و باید این حوزه مهم را دریابیم.

وی با بیان اینکه خداوند در مسئله ازدواج و فرزندآوری رزق انسان را تضمین کرده است، تصریح کرد: قرآن دو جا تأکید کرده است که فقط خداوند است که روزی انسان را تأمین می‌کند و انسان نباید نگران روزی خود و فرزندانش باشد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: خداوند در قرآن فرموده جن و انس را جز برای عبادت خلق نکرده‌ام؛ ممکن است ما بگوییم پس نان و آب ما چه می‌شود؟ پاسخ این است که همه کارهای ما باید با نیت خدمت به خلق و عبادت صورت بگیرد و رنگ و بوی الهی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: همچنین خداوند در آیات ۵۶ به بعد سوره ذاریات فرموده فقط و فقط خدا رزاق است، ما در مبحث ولایت می‌گوئیم فقط خدا ولیّ است، در شفاعت می‌گوئیم شفاعت از آن خداست، در عزت می‌گوئیم عزت متعلق به خداست، در باب رزق نیز همین‌طور است، به رزق باید از دیدگاه توحیدی بنگریم.

وی افزود: اگر کسی گفت رزق من از اداره و محل کارم تأمین می‌شود، این ناشی از بی‌معرفتی است، بنابراین ما باید قرآن را سرلوحه همه امور خود قرار دهیم.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: همیشه با سفارش‌ها، بخشنامه‌ها و تشویق‌ها مشکل حل نمی‌شود، بلکه باید مبانی فکری جوامع حل شود تا مشکلی اصلاح شود، اگر ما سرمایه‌های اجتماعی را بشماریم، هیچ سرمایه اجتماعی گران‌قدرتر و ارزشمندتر از انسان نیست و باید قدر این سرمایه ارزشمند را بدانیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: بسیاری از سرمایه‌های اجتماعی توسط انسان ایجاد می‌شود، پس انسان بالاترین سرمایه اجتماعی برای هر جامعه‌ای محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه شرایط ازدواج جوانان تسهیل شود، تأکید کرد: بخشی از همت‌ها باید در تسهیل ازدواج جوانان صورت بگیرد، اینکه به مرور زمان سن ازدواج بالا می‌رود، این جاها باید رصد شود و برنامه‌ریزی‌هایی برای آن صورت بگیرد و حمایت‌ها به گونه‌ای باشد که جوانان در سن مناسب ازدواج کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: باید هیئت‌های اندیشه‌ورز مطالعه کنند که چطور می‌توانیم ازدواج را تسهیل کنیم. باید در سطح کلان کشور با پشت صحنه اندیشه‌های ناب و خلاق فکرهایی شود و این فکرها توسعه پیدا کند.

وی ادامه داد: زمانی که جمعیت یک کشور پیر و سالخورده هستند، جوانان باید تمام انرژی و زمان خود را روی خدمات‌رسانی و مراقبت از این سالخوردگان بگذارند و دیگر فرصتی برای تقویت امنیت، علم و دانش، پیشرفت، تولید و کشاورزی نمی‌ماند و شرایط بحرانی می‌شود.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید