کد خبر: 391501
۰
۰
نسخه چاپی

جمع‌آوری سگ‌های ولگرد با هدف حفاظت از یخ‌زدگی در شهرکرد

پژمان درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه جمع‌آوری سگ‌های ولگرد همواره در دستور کار شهرداری بوده و هست افزود: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد توسط پیمانکار و یک اکیپ از شهرداری صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد توسط شهرداری در قسمت‌هایی که شاکی دارند بیشتر صورت می‌گیرد، چون برخی از سگ‌های موجود در معابر، صاحب دارند.

درخشان افزود: اگر مردم از حضور سگ‌های بلاصاحب دچار مشکل شده‌اند باید به شهرداری اطلاع دهند، چراکه اولویت جمع‌آوری برای سگ‌های دارای شاکی است.

کارشناس برنامه‌ریزی و امور پسماند شهرداری شهرکرد افزود: مردم در محله‌هایی که نزدیک به مزارع کشاورزی و باغات هستند بیشتر شاهد حضور سگ‌های بلاصاحب هستند و ازهمین‌رو نیروهای شهرداری بیشتر در این مناطق اقدام به جمع‌آوری می‌کنند.

کارشناس برنامه‌ریزی و امور پسماند شهرداری شهرکرد با بیان اینکه با توجه به سردی هوا، خطر یخ‌زدگی این حیوانات و نبود مواد غذایی برای آن‌ها بحث جمع‌آوری سگ‌ها اهمیت بالایی پیدا می‌کند، ادامه داد: عدم همکاری مردم برای جمع‌آوری این حیوانات مشکلاتی را نیز در این راستا برای ما به‌وجود می‌آورد، به‌طوری‌که در برخی موارد شاهد بروز درگیری میان شهروندان و مأموران شهرداری نیز هستیم.

درخشان تاکید کرد: به مردم این اطمینان را می‌دهیم که سگ‌هایی که توسط مأموران شهرداری جمع‌آوری می‌شوند به‌هیچ‌عنوان مورد اذیت و آزار قرار نمی‌گیرند چراکه این حیوانات توسط دارت بی‌هوشی و تور و مهار جمع‌آوری می‌شوند.

وی گفت: سگ‌های بلاصاحب جمع‌آوری‌شده توسط ماشین به کمپ نگهداری از این حیوانات منتقل شده و در این مکان نگهداری می‌شوند.

کارشناس برنامه‌ریزی و امور پسماند شهرداری شهرکرد با بیان اینکه در کمپ نگهداری از سگ‌های بلاصاحب در شهرکرد نگهبان و نیروهای خدمات شهری حضور دارند و در این کمپ پناهگاهی برای سگ‌ها درنظر گرفته شده است اذعان داشت: سگ‌هایی که وارد کمپ می‌شوند توسط دامپزشک معاینه شده و واکسن دریافت می‌کنند.

درخشان افزود: سگ‌هایی که در کمپ نگهداری می‌شوند روزانه دو نوبت غذا که شامل ماهی، مرغ و گوشت است، دریافت می‌کنند که شهرداری تهیه و در سردخانه اجاره‌ای نگهداری می‌کند.

وی از نگهداری نزدیک به ۱۰۰ سگ در کمپ شهرکرد خبر داد و خاطرنشان کرد: حامیان حیوانات می‌توانند با مراجعه به سازمان مدیریت پسماند شهرداری اقدام به تحویل غذا برای این سگ‌ها کنند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید