کد خبر: 391504
۰
۰
نسخه چاپی

طرح همدل در ۵۲ مدرسه خراسان جنوبی اجرا می‌شود

محمد عرب اظهار کرد: اولین شرط برای تحت حمایت قرار گرفتن کمیته امداد نیازمند بودن است که این نیازمندی از طُرق مختلف برای ما احراز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در برخی از موارد خود طرف نیازمندی را اعلام و درخواست تحت پوشش قرار گرفتن دارد، بیان کرد: در چنین شرایطی همکاران ما نیازمندی او را مورد بررسی قرار می‌دهند.

عرب ادامه داد: با توجه به هوشمندسازی سامانه کمیته امداد و اتصال آن با سامانه وزارت رفاه امکان ندارد فردی منابع مالی داشته باشد و تحت پوشش کمیته امداد قرار گیرد.

وی افزود: مستمری ما برای برای یک خانواده یک نفری ۵۵۰ هزار تومان، دو نفر ۷۸۰ هزار تومان، سه نفر یک میلیون و ۹۰ هزار تومان، چهار نفری یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و پنج نفری با بالا یک میلیون ۷۲۰ هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان‌جنوبی گفت: البته در آغاز سال تحصیلی کمک هزینه‌ای نیز برای دانش آموزان پرداخت می‌شود و در مجموع در بسیاری از سرفصل‌ها چون تأمین جهیزیه، لوازم ضروری زندگی و هزینه‌های درمان کمک می‌کنیم.

عرب با اشاره به اینکه امکان بازنگری در موضوع نیازمندی مددجویان وجود دارد، ادامه‌داد: اگر بعد از مدتی فرد به توانمندی لازم رسید بی شک از تحت پوشش کمیته امداد خارج و افراد دیگری جایگزین می‌شود.

وی افزود: با هدف گسترش و تأمین عدالت اجتماعی با آموزش و پرورش قراردادی برای پذیرش دانش آموزان مستعد نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد در مدارس هیئت امنایی و غیرانتفاعی با عنوان مدارس همدل بسته‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه این طرح ویژه دانش آموزان مستعد است، گفت: ۵۲ مدرسه در طرح مدارس همدل با کمیته امداد همکاری دارند که ۱۶۸ دانش‌آموز را در سال جاری پذیرش کردند.

وی اظهار کرد: البته در این طرح ما در کمیته امداد هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنیم بلکه خود این مدارس دانش‌آموز نخبه و نیازمند ما را به صورت رایگان ثبت نام می‌کنند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید