کد خبر: 391573
۰
۰
نسخه چاپی

کمبود مدرسه در روستاهای حاشیه شهر بیرجند

به گزارش اقتصادآینده نیوز علی فاضلی‌فرد عصر امروز سه‌شنبه در شورای آموزش و پرورش بیرجند گفت: تعطیلات اخیر مدارس به دلیل افت فشار گاز در همه شهرستان‌های استان بود و به واسطه این تعطیلی‌های خسارت زیادی دیدیم و در مجموع یک روز تعطیلی در کشور ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در کشور تنها در حوزه تعطیلات اداری به کشور ضرر وارد می‌کند.

فرماندار بیرجند با اشاره به آسیب‌های ناشی از تعطیلی مدارس که جبران‌ناپذیر است، افزود: دغدغه همه مدیران آموزش و پرورش است و خوشبختانه از امروز مدارس استان حضوری شد.

وی تأکید کرد: همه تلاش ما برای دایر بودن مدارس است و هرگونه هزینه کردن برای آموزش و پرورش نوعی سرمایه‌گذاری برای فرزندان این مرز و بوم است.

فاضلی‌فرد در ادامه از مدیر آموزش و پرورش بیرجند درخواست کرد مشخصات مدارسی که هنوز شبکه گاز آنان متصل نشده است را به فرمانداری اعلام کند تا هماهنگی و پیگیری‌های لازم از نظام مهندسی و شرکت گاز برای اتصال گاز این مدارس انجام شود.

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه خیران مدرسه‌ساز همواره در کنار آموزش و پرورش هستند و قدردانی از این نیک‌اندیشان را باید در عمل ثابت کنیم، تصریح کرد: نامگذاری میدان و خیابانی در شهر بیرجند را به نام خیر نیک‌اندیش داریوش گنجی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به دغدغه‌های خیران مدرسه‌ساز در زمینه آسفالت معابر نزدیک مدارس و ایجاد فضای سبز، اظهار کرد: وظیفه مسئولان تسهیل‌گری برای سرمایه‌گذاری خیران در حوزه آموزش و پرورش است تا دغدغه‌هایی از این نوع را نداشته باشند.

فاضلی‌فرد با اشاره به دغدغه کمبود مدرسه در روستاهای حاجی‌آباد، امیرآباد و چهکند در حاشیه شهر بیرجند، عنوان کرد: در سفر دولت پیش‌بینی اعتبار خوبی شد اما با توجه به اینکه بهره‌برداری از امکانات شهرستان بیرجند، استانی است بنابراین در تخصیص اعتبارات بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار بیرجند در پایان به سکونت ۱۱ هزار افاغنه در بیرجند اشاره کرد و گفت: انتظار ما از دفتر اتباع خارجه در استان این است که همکاری بیشتری برای تأمین فضای آموزشی دانش آموزان افغانستانی داشته باشند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید