کد خبر: 391625
۰
۰
نسخه چاپی

مشکل پوشش موبایل جاده جدید سنندج به مریوان رفع شد

به گزارش اقتصادآینده نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان، آرام حیدری اظهار کرد: با پیگیری‌های اداره کل ارتباطات استان، ۲ سایت جدید حد فاصل روستاهای «تیژتیژ» و «شیخ عطار» در جاده جدید سنندج به مریوان احداث شد تا مشکل پوشش تلفن همراه برای همیشه رفع شود.

وی افزود: رفع این مشکل از مطالبات به حق مهم مردم شهرستان‌های مریوان و سنندج و تاکید استاندار کردستان بود و برای احداث این ۲ سایت بیش از ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان ادامه داد: با احداث این سایت‌ها، غیر از تأمین پوشش جاده‌ای، پنج روستای «قادرآباد»، «قلعه جوق»، «قلعه شیخان»، «کاکوذکریا» و «تازه آباد قلعه جوق» با بیش از ۱۸۵ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

حیدری با بیان اینکه شاخص پوشش تلفن همراه در استان از میانگین کشوری پایین‌تر است، یادآور شد: یکی از اولویت‌های استان بحث پوشش تلفن همراه در روستاها و محورهای مواصلاتی است که با جدیت دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری، باید ۲۰۰ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شود که ۶۱ مورد آن انجام شد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یادآور شد: در حال حاضر هزار و ۷۶ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت استان معادل ۸۲ درصد آن به شبکه ملی اطلاعات متصل است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید