کد خبر: 391660
۰
۰
نسخه چاپی

پایش سلامت کارکنان دادگستری توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر

به مناسبت بسیج ملی تغذیه و در راستای اجرای آیین نامه سلامت کارکنان دولت، سلامت کارکنان دادگستری در حیطه وزن مناسب با قد، فشارخون، ارگونومی و شاخص های تغذیه توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان پایش شدند.

پایش سلامت کارکنان دادگستری توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر

به گزارش اقتصاد آینده به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر، مهندس «هادی اکبری» مدیر ارشد شبکه با تاکید بر رویکرد پیشگیرانه بسته خدمتی سلامت کارکنان گفت: پایش سلامت با همكاری‌های بین بخشی میسر می‌شود که همكاری بین بخشی در مقوله سلامت از مهم‌ترین وظایف حوزه بهداشت است.

«هادی اکبری» هدف از اجرای این برنامه ارتقای سطح سلامت نیروهای كار در كشور خواند و افزود: به همین علت در كنار معاینات پزشكی و شغلی، آموزش‌های لازم برای اصلاح شیوه زندگی نیز به تمامی کارکنان ادارات داده می‌شود.

او اضافه کرد: بر اساس مصوبات مرتبط با آیین نامه بسته سلامت کارکنان برای اجرای این برنامه به اعتبار چندانی نیاز نیست، زیرا تمام دستگاه‌های دولتی هر سال اعتباری را برای سلامت كاركنان خود دریافت می‌كنند و هر سال نیز این اعتبار افزایش می‌یابد. اجرای این آیین‌نامه در واقع این اعتبارات را از بخش درمان كه هزینه‌های بی‌نهایت و گرانی هستند به سمت خدمات پیشگیرانه و سلامت محور سوق می‌دهد و این برنامه برای خود دستگاه‌های اجرایی هم بهره‌وری و توجیه هزینه دارد.

با اجرای این پر دادگستری شهرستان مهر، حدود ۳۰ نفر از کارکنان این سازمان از نظر وزن مناسب با قد، فشار خون، پرسشنامه تغذیه سالم، ارگونومی از سوی کارشناسان تغذیه، آموزش سلامت و سلامت کار پایش شدند و آموزش های لازم در زمینه اهمیت تشکیل فصلی شورای سلامت ادارات و تدوین برنامه عملیاتی با موضوع اولی بهداشتی سازمان داده شد و همزمان مکمل ویتامین د بین کارکنان توزیع شد.
 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید