کد خبر: 391793
۰
۰
نسخه چاپی

ذائقه جوانان و نوجوانان در کنگره ها مدنظر قرار گیرد

به گزارش اقتصادآینده نیوز سردار مهدی فرجی چهارشنبه در جلسه هماهنگی دبیران کمیته‌های دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان که در سالن جلسات فرمانداری تویسرکان برگزار شد، گفت: در شهرستان تویسرکان اولویت کار شهدا و خانواده شهدا قرار داده شده و نسبت به بقیه شهرستانهای استان بسیار جلو هستند.

وی یادآور شد: رهبر انقلاب اسلامی نگاه ویژه ای به برگزاری گنگره ها دارند و در شرایط سخت کرونا فقط با ستاد کنگره‌ها ملاقات کردند.

مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی فرمودند هرکاری می‌خواهید انجام دهید، با زبان هنر باشد؛ افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به استفاده هوشمندانه از زبان هنر و مخاطب شناسی حرفه‌ای نیاز دارد.

سردار فرجی ادامه داد: نمی‌توان با همان شیوه‌ای که برای ایثارگران زمان دفاع مقدس از جنگ تحمیلی و شهدا می‌گوئیم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان نوجوانان و جوانان استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید با مخاطب شناسی کارشناسانه از ظرافت‌های هنری و فرهنگی برای انتقال اندیشه انسان ساز و رشد دهنده شهدا به نسل نوجوان و جوان استفاده کنیم.

فرماندار تویسرکان در ادامه این نشست یادآور شد: هر جا کار فرهنگی در راستای ترویج روحیه انقلابی، روحیه شهادت طلبی انجام نشده، نتیجه معکوس گرفته شده است، اغتشاشات آبان ماه سال ۹۸ بیشترین خسارت و تنش در جایی وجود داشت که نظام بیشترین خدمات را در آنجا انجام داده بود.

حسین افشاری تشریح کرد: اولویت اصلی باید ترویج روحیه ایثار و شهادت باشد؛ چون این اولویت برای امروز، آینده، اعتلای معنوی، اعتلای مادی کشور بسیار اساسی است.

وی خاطرنشان کرد: جنگ شناختی دشمن این است که نوع برداشت ما را از نظام تغییر دهد و دختران جوان و نوجوان از حیطه فعالیت‌های انجام شده فاصله دارند و درگیر فضای مجازی هستند و دسترسی به این افراد بسیار کم است؛ دشمن این قشر را نشانه گرفته است.

فرماندار تویسرکان در ادامه گفت: امام خمینی (ره) در پذیرش قطعنامه یک منشوری از شکل گیری فرهنگ ایثار و شهادت مطرح کرده‌اند که شامل اینست که مبارزه طلبی با رفاه طلبی دو مقوله‌ای است که هرگز باهم جمع نخواهد شد.

افشاری با تاکید بر اینکه در کنگره ۸۰۰۰ شهید باید به علت ثمر دادن فرهنگ و شهادت پرداخته شود، تصریح کرد: سیره شناسی شهدا موضوعی است که در شهرستان باید به آن پرداخته شود، ضعف ما در تمام بخش‌ها مستندسازی ضعیف است که باید در این زمینه تلاش بیشتر با برنامه ریزی درست انجام شود.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید