کد خبر: 391881
۰
۰
نسخه چاپی

رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح اردبیل معرفی شد

به گزارش اقتصادآینده نیوز در این مراسم که ظهر پنجشنبه در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، از زحمات ۶ ساله «کریم نوروزی» قدردانی و «بهروز میرعلیزاده» به عنوان رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح و شعبه اول تجدید نظر استان اردبیل معرفی شد.

در این مراسم رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان اردبیل توفیق خدمت در مجموعه قضائی نیروهای مسلح را در سایه اعتماد مسئولان، توفیقی همراه با خدمت صادقانه و خاضعانه اعلام کرد و گفت: بنده پیش از این سمت مستشار دادگاه تجدید نظر نظامی استان اردبیل داشته و به عنوان قاضی نمونه معرفی شده‌ام.

بهروز میرعلیزاده اظهار کرد: مهمترین رسالت دادگاه کیفی، دادسراها و دادگاه‌های نظامی تحقق عدالت و رسیدگی به تظلمات است که در این حوزه بیشترین تاکید بر رسیدگی و صدور سریع احکام است.

وی تصریح کرد: در دنیای امروز از روش‌های علمی و عقلانی در کاهش جرایم استفاده می‌کنند که در اصل ۵۶ قانون اساسی نیز بر پیشگیری از وقوع جرم تاکید شده و مقام معظم رهبری در سند تحول قضائی نیز بر آن تاکید کردند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان اردبیل ضرورت کنار گذاشتن روش‌های سنتی و بهره‌گیری از روش‌های مدرن همراه با فناوری‌ها را در دستگاه عدلیه کشور با نگاه پیشگیرانه یادآور شد و گفت: مقدم‌تر از پیشگیری، آسیب‌شناسی تهدیدها و مسائل اجتماعی است که به راحتی می‌توان در بستر دادگاه هوشمند و عدالت دیجیتال زمینه‌ساز کاهش بزه و آسیب اجتماعی بود.

میرعلیزاده از طلاق، اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی به عنوان بسترساز وقوع جرایم یاد کرد و افزود: جلوتر از پیشگیری، تاکید ما بر رفع این مشکلات و نقیصه‌ها است تا زمینه بهبود شرایط اجتماعی به کاهش جرایم نیز منجر شود.

وی حفظ حقوق و حرمت مراجعین را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در اصل ۳۰ قانون اساسی بر ممانعت از هتک حرمت و حیثیت دستگیرشدگان و حتی افراد زندانی و تبعیدی تاکید شده و ما حق نداریم آبرو و حیثیت متهمان و افراد دستگیر شده را ببریم.

میرعلیزاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در کنار حفظ حرمت افراد، ضرورتی ندارد تا اصرار این متهمان به خانواده‌های آنها نیز منتقل شود بلکه ضروری است تا صیانت حقوق عامه به عنوان یک حرکت مؤثر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان اردبیل احقاق حق نیروهای مسلح و صدور رأی را همراه با رعایت حق‌الناس یادآور شد و بیان کرد: اعتقاد راسخ داریم که امنیت پایدار در جامعه نتیجه عمل به قانون است و نیروهای مسلح در عمل به قانون پیشرو و پیشتاز هستند.

در این مراسم رئیس سابق سازمان قضائی نیروهای مسلح استان اردبیل نیز به ۶ سال حضور خود در استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: آمار پرونده‌های دادگاه نظامی در این استان صفر است و تعداد زندانیان نیز در این حوزه به تعداد انگشتان دست نمی‌رسد.

کریم نوروزی اظهار کرد: سلامت و صداقت نیروهای مسلح در استان اردبیل زبانزد عام و خاص است و این نتیجه پرورش نیروهای توانمند در این عرصه و اعتماد مردم به آنها است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید