جهت‌دهی رسانه به ترویج فرهنگ وقف

جهت‌دهی رسانه به ترویج فرهنگ وقف

احمد مرادپور اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ):  مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ، بر نقش رسانه در جهت‌دهی به ترویج فرهنگ وقف تاکید کرد.

دکتر اکبر رضایی به جایگاه رفیع وقف پرداخت و از آمادگی حوزه های مختلف پیام در راستای گسترش ، ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در قالب‌های مختلف با ساختارهای متنوع خبر داد .

وی سنت حسنه وقف را امری فطری دانست و گفت : توجه به امر وقف و انجام آن در اسلام جایگاه بسیار رفیع و بلندی دارد و یکی از سنت های خیر و نمونه کامل صالحات باقیات است .

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با بیان اینکه وقف باید متناسب با اوضاع روز در بسترهای جدیدی تبیین ، تبلیغ و اطلاع رسانی شود خواستار تشکیل کارگروه مشترک برای تعامل بیشتر برنامه سازان و همفکری در زمینه برنامه‌سازی با موضوع وقف شد و افزود : برنامه ریزان و برنامه سازان رادیو و تلویزیون می توانند با همراهی و هم افزایی کارشناسان اوقاف با تولید محتواهای هنری و خلاقانه کوتاه و اثر گذار ، میزگردهای کارشناسی و نمایش های فاخر رادیویی زمینه را برای تقویت باورهای مذهبی فراهم کنند .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی هم با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ وقف در جامعه گزارشی از وضعیت وقف در استان ارائه کرد .

حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی با بیان اینکه تلاش می کنیم ظرفیت های موجود در این حوزه بیشتر در خدمت آموزش و تبلیغ مبانی دینی باشد اظهار داشت : بهترین و اثرگذارترین مسیر برای تحقق اهداف و سیاست های اوقاف و امور خیریه در مدیریت بقاع و اماکن مذهبی، ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ وقف، مدیریت موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفین و اجرای برنامه‌های قرآنی گسترده و.. استفاده از ظرفیت و قابلیت صدا و سیماست که با وجود تعدد رسانه های رقیب و فضای مجازی، همچنان مورد اعتماد بخش بزرگی از جامعه است .

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید