کد خبر: 391955
۰
۰
نسخه چاپی

وظیفه هیئت فوتبال تیم‌داری نیست/ مبارزه با فساد در فوتبال بوشهر

به گزارش اقتصادآینده نیوز امیرحسین محتشم بعدازظهر پنج شنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: بر اساس اساسنامه ریاست هیئت فوتبال شغل محسوب نمی‌شود و در دیگر استان‌ها نیز مدیران برخی از دستگاه‌های اجرایی ریاست هیئت فوتبال را برعهده دارند.

وی گفت: وظیفه ذاتی هیئت فوتبال بر اساس اساسنامه، امور اجرایی و برگزاری مسابقات، کشف استعدادها و توسعه و گسترش فوتبال است نه تیم داری کردن و در واقع سقوط و صعود تیم‌ها عملاً نتیجه عملکرد باشگاه‌ها است و توان ساختاری و فنی آنها است.

رئیس هیئت فوتبال استان بوشهر بیان کرد: البته در کنار سقوط برخی تیم‌های استان چند صعود نظیر صعود شاهین بندر عامری به لیگ دسته یک صعود تیم امید پارس جنوبی جم به لیگ برتر و صعود تیم‌های جوانان ایران جوان بوشهر و پارس جنوبی جم به لیگ دسته یک جوانان کشور از جمله موفقیت‌های باشگاه‌ها و فوتبال استان بوده است.

اقدامات منظم اجرایی هیئت فوتبال بوشهر

وی تصریح کرد: هیئت فوتبال با اجرای تقویمی منظم و اصلاح برخی از امورات از جمله برخی از لیگ‌ها و راه اندازی چند لیگ جدید از جمله لیگ مدارس استان به صورت منطقه‌ای، لیگ زیر ۱۳ استان، لیگ زیر ۱۵ سال و همچنین برگزاری لیگ‌های نوجوانان و جوانان در سطح لیگ برتر و لیگ دسته یک و همزمانی برگزاری رقابت‌های لیگ برتر و لیگ دسته یک بزرگسالان استان و لیگ بانوان و فستیوال فوتبال بانوان حرکتی رو به جلو در توسعه و استعداد یابی برداشته است.

وی ادامه داد: ضمن اینکه تمامی باشگاه‌ها در استان دارای سیستم اتوماسیون اداری و تمامی مکاتبات تحت وب و از طریق اتوماسیون ارسال و دریافت می‌شود.

حضور موفق داوران استان بوشهر در لیگ برتر

محتشم گفت: انتخاب تمامی داوران بر اساس فرآیند و انجام تست‌های آمادگی جسمانی و آزمون‌های تئوری بوده است.

وی ادامه داد: دوره منظم پیش فصل با حضور مسئولان کمیته داوران کشور در ایسان برگزار شده است و هم اکنون خوشبختانه داوران هم استانی در لیگ برتر مشغول به فعالیت هستند و بازی‌های حساس لیگ برتر و لیگ دسته یک را قضاوت می‌کنند.

وی اضافه کرد: قضاوت در بازی دربی لیگ برتر و فینال جام حذفی از جمله بازی‌های مهمی بوده که داوران بوشهری قضاوت آنها را بر عهده داشته‌اند.

وظیفه هیئت فوتبال تیم‌داری نیست/ مبارزه با فساد در فوتبال بوشهر

ماجرای شاهین شهرداری و شاهین تابان

رئیس هیئت فوتبال استان بوشهر بیان کرد: در بحث اتفاقات ۲ سال اخیر شاهین باید گفت در ابتدای فصل گذشته با رایزنی هیئت فوتبال استان علیرغم اینکه وظیفه‌ای در این خصوص نداشتیم اسپانسری برای حمایت از تیم شاهین شهرداری بوشهر مهیا شد که مسئولان در شورای شهر و شهرداری اسپانسر را نپذیرفتند.

وی گفت: در فصل گذشته در شرایط نابسامان تیم سقوط کرد و در برخی بازی‌هایی که تیم شاهین شهرداری میزبان بود هزینه‌های اسکان و غذای داوران و ناظران بازهای توسط هیئت فوتبال استان پرداخت شد تا در روند اجرایی مسابقه خللی وارد نشود.

وی یادآور شد: در فصل جدید هم تیم شاهین تابان بدون مجوز و داشتن پروانه و با رایزنی هیئت فوتبال استان بوشهر وارد رقابت‌ها شد و علیرغم بسته بودن پنجره نقل و انتقالات مجوز جذب بازیکن برای این تیم گرفته شد و تا هفته پنجم (۲۷ آبان) این تیم صاحب پروانه فعالیت از اداره ورزش و جوانان شد.

وی گفت: هنوز اساسنامه و ثبت شرکت‌های این باشگاه را دریافت نکرده‌ایم در حالی که تمامی تیم‌های فعال در سطح استان تحت عنوان مؤسسه با دریافت مجوز ثبت شرکت‌ها مشغول به فعالیت هستند.

محتشم خاطرنشان کرد: چهار تیم پایه شاهین تابان (امید، جوانان، نوجوانان و نونهالان) به علت نامشخص بودن وضعیت مالکیتی تیم در ابتدای فصل (شهریور ماه) با رایزنی و مسئولیت هیئت فوتبال مجوز نقل و انتقالات و جذب بازیکن گرفتند و گر نه سهمیه هر چهار تیم در رقابت‌های کشوری از بین می‌رفت و اتفاقاً همین بازیکنان رده جوانان و امید هم اکنون در تیم بزرگسالان شاهین تابان بازی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در بحث مبارزه با فساد با جدیت ورود کرده‌ایم و به نتایج خوبی رسیده‌ایم گفت: حکم کمیته اخلاق برای چندین نفر از عوامل باشگاه‌های مطرح استان (که تحت عنوان دلالی در فوتبال کشور مطرح است) گرفته شده و هم اکنون آنها ممنوع الفعالیت و حتی حق ورود به ورزشگاه را ندارد.

محتشم تصریح کرد: چندین مدرسه فوتبال در استان بوشهر به علت برخی مشکلات با پیگیری‌ها و نظارت کمیته جوانان لغو فعالیت شدند و در این خصوص با جدیت تمام پیگیر هستیم.

وی بیان کرد: شفاف کردن تمامی پرداختی و دریافت‌های مالی از طریق یک حساب مشخص در هیئت فوتبال و جلوگیری از سلیقه‌ای عمل کردن انتخاب تیم‌های منتخب استان و استفاده از تمامی ظرفیت‌های فوتبالی استان از دیگر عملکردها بوده است.

وظیفه هیئت فوتبال تیم‌داری نیست/ مبارزه با فساد در فوتبال بوشهر

حضور هم استانی‌ها در تیم‌های ملی پایه

رئیس هیئت فوتبال استان بوشهر با اشاره به حضور ملی پوش‌های هم استانی در تیم‌های ملی پایه ایران گفت: حضور ادیب زارعی در تیم ملی جوانان ایران، علی حسنی در تیم ملی نوجوانان، سید محمد حسینی در تیم ملی نوجوانان و سید ابوالفضل مطیع به تیم ملی فوتسال جوانان ایران از این بازکنان هستند.

وی گفت: انتخاب ۹ بازیکن رده نوجوان استان و اعزام با اردوی استعدادیابی تیم ملی نوجوانان در بندرعباس، میزبانی اردوی استعدادیابی تیم ملی نونهالان در شهر جم از دیگر برنامه‌ها بوده است.

اولین‌ها در فوتبال استان

محتشم بیان کرد: اولین کوبل داوری کامل فوتبال استان در لیگ برتر و قضاوت در دربی لیگ برتر، قضاوت بانوی هم استانی در لیگ برتر فوتبال بانوان کشور،برگزاری اولین دوره تخصصی مربیگری فوتبال ساحلی درجه B بانوان و بزودی A آقایان، برگزاری لیگ مدارس فوتبال به صورت منطقه‌ای و لیگ‌های برتر زیر ۱۳ و زیر ۱۵ سال، ثبت شرکت‌ها و شناسه مالی برای تمامی هیئت‌های فوتبال شهرستان‌ها، فعالیت استعدادیابان تیم ملی از استان بوشهر امین معینی و میثم وفایی، تعطیلی مدارس فوتبال بدون مجوز و الزام باشگاه‌ها به ثبت شرکت‌ها از اقدامات اولین بار در فوتبال استان بوده است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

منبع: https://www.mehrnews.com/news/5692882/وظیفه-هیئت-فوتبال-تیم-داری-نیست-مبارزه-با-فساد-در-فوتبال-بوشهر

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید